۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۳۵
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا صبح امروز در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و با مقامات ارشد افغانستان از جمله رییس‌جمهور و رییس‌اجراییه این کشور دیدار کرد.
به گزارش پایداری ملی، صبح امروز پنج‌شنبه (3 مرداد) «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا صبح امروز در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، دانفورد برای رایزنی با مقامات افغانستان و ناتو امروز پنجشنبه (۳ اسد) وارد کابل شده است.

رئیس ستاد مشترک اردوی ایالات متحده ارتش تروریست آمریکا، ظهر امروز با «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار هر دو طرف در خصوص مبارزه با تروریسم، صلح و ثبات افغانستان و اهمیت منافع مشترک که اساس مناسبات میان دو کشور را تشکیل می‌دهد، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین مقامات افغانستان و آمریکا درباره افزایش ظرفیت و مهارت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حمایت از این نیروها، پیشرفت‌ها در اهداف مشترک و مشارکت هر دو کشور در زمینه جنگ با تروریسم و افراط‌گرایی، بحث کردند.

غنی در این دیدار، با اشاره به اینکه افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم جهانی همه روزه قربانی می‌دهد، گفت که تهدید تروریسم مشترک است و باید مبارزه با این پدیدۀ شوم ادامه یابد.

ژنرال جوزف دانفورد همچنین با «عبدالله عبدالله» رییس‌ اجرائیه افغانستان دیدار و روند صلح و مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی کرد.

بر اساس اعلام پنتاگون، هدف از سفر سر زده دانفورد، گفت‌وگوها برای برگزاری انتخابات پیش‌روی افغانستان و دیدار و گفت‌وگو با «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان برای اطمینان از آمادگی‌های آمریکا در برگزاری انتخابات است.

حدود یک هفته پیش نیز ««کنث مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام در سفر خود به افغانستان با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر