۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۲۳
روزنامه «رول کال» آمریکا در مطلبی با اشاره به سیاست‌های تهاجمی آمریکا در فضای سایبری معتقد است به دلیل عدم توانمندی آمریکا در تقویت دفاع سایبری، رفتار تهاجمی آمریکا می‌تواند در نهایت منجر به صدمه دیدن این کشور شود.
به گزارش پایداری ملی، این روزنامه در مطلبی به قلم «جان دانلی» آورده است: طبق گفته‌های متخصصان امنیت ملی، جنگ در فضای مجازی کاملا ادامه دارد و ایالات متحده آن را از دست می دهد.

ارتش ایالات متحده به طور فزاینده ای به استفاده از حملات سایبری اعتقاد دارد، اما رایانه‌های آمریکا تقریبا بدون هیچگونه حمایتی هستند. بدون حفاظت قوی، حملات تهاجمی می تواند به جای بازدارندگی فاجعه به بار آورد!

مایکل بیئر، مشاور ارشد پنتاگون، که اخیرا به بررسی امنیت سایبری نیروی دریایی پرداخته است، می گوید: "من معتقدم که ما در یک جنگ سایبری اعلام‌شده هستیم. هدف این جنگ کل جامعه و دولت است و من معتقدم ما این جنگ را از دست می دهیم."

چه اینکه حمله یک هک در پنتاگون باشد یا توزیع اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی دشمنان آمریکا به طور فزاینده‌ای در این نبرد موفق هستند.

مایک دور، که کمیته فرعی امنیت سایبر سرویس های سنا را به عهده دارد معتقد است: «در حالی که ما پیشرفت کرده ایم، منصفانه است که بگوییم ما راه زیادی برای رفتن داریم.»

عملیات اطلاعاتی و حملات سایبری در منطقه خاکستری آمریکا از نظر تعداد، پیچیدگی و آسیب در سال های اخیر افزایش یافته است.

حمله ۲۰۱۸ چین به پیمانکار نیروی دریایی آمریکا نه تنها جزئیات کلیدی جدید موشک ضد کشتی را فاش کرد، بلکه همچنین به بسیاری از آنچه نیروی دریایی آمریکا در مورد قابلیت های دریایی چین می داند ختم شد!

همچنین گزارش داده شده است که اطلاعات مربوط به جنگنده های اف ۳۵، کشتی‌های رزمی ساحلی، سیستم های ضد موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ایالات متحده به سرقت رفته است.

همچنین کارشناسان می گویند که اقتصاد گسترده ایالات متحده بیش از ۱ تریلیون دلار از حقوق مالکیت معنوی که در فضای مجازی تخریب شده است، ضرر داده است.

روس‌ها در مبارزات اطلاعاتی عظیم برای تأثیر بر انتخابات ایالات متحده از طریق کاشت  ایده مخالفان و کاشتن دروغ در محافل اجتماعی ایالات متحده تخصصی شده‌اند.

در روز ۱۱ ژوئن، جان بولتون، مشاور امنیت ملی، به طور عمومی اظهار داشت که ایالات متحده از سال گذشته، حمله های اینترنتی تهاجمی خود را افزایش داده است. بولتون گفت: پیام به مخالفان آمریکا این است که "شما هزینه کارهای خود را پرداخت خواهید کرد."

با این حال کارشناسان هشدار می دهند بدون استفاده از دفاع موثر سایبری، عملیات‌های تهاجمی در خارج از کشور ممکن است به ضربه خوردن ایالات متحده منتج شود.

برای مثال گزارش بررسی امنیت سایبری نیروی دریایی که در ماه مارس منتشر شد، نشان داد که این دفاع‌ها به شدت ضعف دارند.

هیئت علمی دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک حمله سایبری به ارتش امریکا، ممکن است منجر به از کارافتادن اسلحه، موشک و بمب های این کشور شود و حتی این حمله قادر است این تسلیحات را علیه اهدافی در آمریکا به کار برد. 

منبع: پاپسا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر