۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۸۰۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: باید زمینه مشارکت سیاسی زنان را در جامعه افزایش داد، چرا که مشارکت بانوان در جامعه منجر به افزایش امنیت ملی کشور می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشست شورای مشورتی بانوان اظهار داشت: باید توسعه را از هم اکنون آغاز کرد و کارها را به زمان‌های دیگر شیفت ندهیم.
وی گمشده جامعه را عملگرایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۵درصد از ورودی دانشگاه‌ها مختص بانوان است که این مهم از برکات نظام جمهوری اسلامی است که باید گفت پس از انقلاب شاهد دستاوردهای گران سنگی در حوزه بانوان بوده‌ایم.
اکرمی با اشاره به مشارکت سیاسی بانوان در جامعه تصریح کرد: چنانچه در مشارکت سیاسی بانوان شاهد توسعه و پیشرفت نیستیم اشکالش به خود ما بازمی‌گردد، چرا که باید هر کس به سهم خود در این حیطه ورود کند.
وی از حضرت فاطمه الزهرا (س) به عنوان الگوی جهان هستی از ابتدا تا انتهای خلقت یاد کرد و گفت: این شخصیت والامقام الگویی برای تمام مردان و زنان از گذشته تا آینده بوده و خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: الگو، سیره و روش این بانوی بزرگوار عالم از ابتدای خلقت، راه برون رفت از مشکلات جامعه است.
اکرمی در ادامه با تاکید بر اینکه خداوند از ابتدای خلقت تقاضای عمل صالح از زنان و مردان را داشت،گفت: نمی‌توان برای همه افراد جامعه یک نسخه واحد پیچید اما باید زن و مرد در تمام امور تقوای الهی را پیشه کنند.

موانع ذهنی برای مشارکت سیاسی زنان در عرصه سیاسی سد ایجاد کرده است

سرپرست معاونت سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی نیز گفت: موانع ذهنی مشترکی وجود دارد که از درون برای مشارکت سیاسی زنان در عرصه سیاسی سد ایجاد کرده است.

عطیه صالحی افزود: موانع اجتماعی نیز در حضور و مشارکت سیاسی زنان دخیل است که رفع آن نیازمند فرهنگ سازی است.

وی  تاکید کرد: باید حساسیت در تأیید صلاحیت زنان نامزد انتخابات کمتر لحاظ شود تا این قشر بتوانند فعالیت و مشارکت بیشتری در عرصه‌های سیاسی داشته باشند.

سرپرست معاون مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: زنان نیمی از پیکره اجتماع را شامل می‌شوند اما همین زنان در عرصه قانونگذاری کمتر از ۵۰ درصد مشارکت دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر