۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۴۸
وزارت «امنیت داخلی» آمریکا از پنتاگون درخواست کرده که به منظور کمک به نیروهای مرزبانی این کشور، هزار نظامی دیگر به مرز مکزیک اعزام کند.
به گزارش پایداری ملی، علیرغم تند شدن انتقادهای بین‌المللی از مواضع ضد مهاجرتی دولت آمریکا و وضعیت وخیم کودکان بازداشت شده در مرز این کشور با مکزیک، خبرها حاکی از آن است که هزار نظامی تازه آمریکایی در راه استقرار در این مرز هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه «سی‌ان‌ان»، وزارت امنیت داخلی آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواسته که هزار نظامی جدید از نیروهای گارد ملی تگزاس را برای حمایت از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا به مرز این کشور با مکزیک اعزام کند.

به گفته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، هر چند این وزارتخانه هنوز موافقت خود را با درخواست وزارت امنیت داخلی اعلام نکرده اما «گِرِگ آبوت» فرماندار ایالت تگزاس موافقت خود را با اعزام نیروهای گارد ملی این ایالت ابراز داشته است.

طرح اعزام تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در حالی رسانه‌ای شده که به دنبال مرگ دلخراش «آلبرتو رامیرز» 25 ساله و «والریا»  دختر دوساله‌اش از یک سو و انتشار جزئیات تکان‌دهنده درباره وضعیت کودکان پناهجوی بازداشت شده، انتقادهای بین‌المللی از مواضع ضد مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» تندتر شده و این موضوع واکنش ترامپ را هم به دنبال داشته است.

پیش از این، برخی اعضای دموکرات کنگره آمریکا بعد از بازدید از دو مرکز نگهداری مهاجران و پناهجویان بازداشت شده در تگزاس، از شرایط نگهداری پناهجویان در این مراکز و وضعیت ناگوار کودکان به شدت انتقاد کرده بودند.

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت که ماموران مرزی آمریکا، پناهجویان را مجبور می‌کنند از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر