۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۸۴
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر در گفت و گو با شبکه خبر گفت: 4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است و خسارت هایی که تا به حال گزارش شده در حد ریزش دیوار برخی منازل است.
به گزارش پایداری ملی، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت و گو با شبکه خبر، با اشاره به زمین لرزه 5.7 ریشتری خوزستان گفت: تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و تا کنون آماری از میزان تلفات و خسارات گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در این لحظه خونسردی شان را حفظ کنند به مردم توصیه کرد اگر در اثر زلزله آسیب و خساراتی در شهرها و روستا ها وارد شده گزارش آن را به ستاد بحران و فرمانداری ها علام کنند.

 زمین لرزه‌ای به قدرت 5.7 ریشتر،  مسجدسلیمان را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 11 و 30 دقیقه دقیقه و در عمق  17 کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله 19 کیلومتری، قلعه خواجه با فاصله 29 کیلومتری و ایذه با فاصله 37 کیلومتری از مرکز زلزله بودند.


4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است

مرتضی سلیمی در گفت و گو با شبکه خبر گفت: 4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است و خسارت هایی که تا به حال گزارش شده در حد ریزش دیوار برخی منازل است.

وی افزود: به استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان هم آماده باش داده ایم. مردم می توانند برای درخواست کمک و یا ارائه گزارش از آمار خسارات و تلفات با شماره 112 تماس بگیرند.

فرماندار مسجد سلیمان:هنوز خسارات جانی گزارش نشده است

حیدر حجتی‌نیا فرماندار مسجدسلیمان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان با اشاره به وقوع زمین لرزه شدید با قدرت 5.7 ریشتر در این شهرستان اظهار کرد: گزارش‌های مقدماتی از تخریب و خسارت به چند منزل در این شهرستان حکایت دارد.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر خسارات جانی گزارش نشده است، افزود: بیشترین خسارات و خرابی منازل در منطقه گلگیر به وقوع پیوسته است.

فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد: تیم‌های امدادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده‌اند و کار بازدید از مناطق مختلف نیز در حال انجام است.

 پس از وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری در مسجدسلیمان، وقوع دو زمین لرزه دیگر با شدت 3.9 و 4 ریشتر نیز در این منطقه گزارش شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر