۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۷۴
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به رهایی محیط‌بانان از مظلومیت دیرینه با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: محیط‌بانان در نحوه استفاده از سلاح با نیروهای مسلح برابر شده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، امیر عبدوس در واکنش به مصوبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از محیط‌بانان برای استفاده از سلاح در برخورد با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز، این موضوع را اتفاق مبارکی خواند و اظهار کرد: بعد از سال‌ها که مظلومیت محیط‌بانان را در استفاده از سلاح شاهد بودیم، این مصوبه تصویب شد.

وی افزود: محیط‌بانان سال‌ها در بلاتکلیفی قرار داشتند که سلاحی که بر دوش دارند، تنها باید سنگینی بارش را تحمل کنند یا اجازه استفاده از این سلاح را هم دارند و در برخورد با قاچاقچیان بلاتکلیف بودند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به اینکه محیط‌بانان ترس از این هم داشتند که نتوانند ثابت کنند اگر تیراندازی کرده‌اند، برای نجات جانشان بوده است، اضافه کرد: گاهی این امر موجب از دست رفتن جان محیط‌بانان نیز شده است.

عبدوس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه‌ای که در این زمینه توسط دولت ارائه شد، محیط‌بانان را در نحوه استفاده از سلاح برابر با نیروی انتظامی و نیروهای مسلح قرار داد، تصریح کرد: این مصوبه، محیط‌بانان را از حمایت‌های قضایی و پوشش بیمه‌ای بهره‌مند می‌کند که جای سپاسگزاری از همه متصدیان تدوین این لایحه وجود دارد.

وی در تشریح محورهای اصلی برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اضافه کرد: سه محور اصلی را در برنامه‌هایمان جانمایی کردیم که در سال 98 مورد توجه جدی قرار می‌دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان برنامه‌ریزی و مدیریت زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت‌شده را از محورهای اصلی برنامه‌های این اداره کل بیان و تصریح کرد: پایش آب‌ها و آلودگی‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

عبدوس با تأکید بر اینکه نظارت بر استقرار صحیح فعالیت‌های صنعتی و معدنی و هرگونه توسعه در استان منطبق با اصول توسعه پایدار را در برنامه داریم، اظهار کرد: نگاهی ویژه به این موضوع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر