۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۳۷
پیش بینی یو اس ای تودی از وضعیت جدید آمریکا در منطقه:
آیا با وجود موج اعتراضات ضد جنگ مردم ایالات متحده و دست و پنجه نرم کردن این کشور با مشکلات عدیده باز هم شروع جنگی جدید که صرفا تامین کننده امنیت یاران صهیونیست این کشور در منطقه است و لا غیر، منطقی و منصفانه به نظر می رسد؟ آیا بهتر نیست مقامات کاخ سفید در عوض آتش افروزی کیلومترها دور از خاک خود، به فکر سرانجام قانون منع حمل سلاح و دیگر مسائل داخلی خود باشند؟
اگرچه دو روز از ضرب الاجل امریکا برای حمله به سوریه می گذرد اما تا این لحظه جدی ترین نشانه های بروز جنگ از سوی ایالات متحده، لفاظی و تهدیدکلامی این کشور علیه حکومت بشار اسد بوده است. آخرین اخبار حاکی است بازرسان ویژه امریکایی از سوریه خارج شده اند تا در صورت بروز جنگ امنیت آنان تامین شود.

بازرسان امریکایی و کارشناسان سازمان ملل در حالی از سوریه خارج می شوند که به اقرار خبرگزاری های رسمی امریکا از جمله سی بی اس نیوز سند محکمی دال بر مقصر بودن حکومت بشار اسد در دست ندارند. این خبرگزاری در این باره به نقل  از کارشناسان می نویسد نمی توان با قطعیت گفت که کدام یک از طرفین از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

با این وجود اوباما اصرار دارد که حتی بدون همراهی دیگر کشورها به سوریه حمله کرده و دولت بشار اسد را سرنگون کند.

در همین حین روسیه با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از ارسال تسلیحات به سوریه خبر داد. یوری اوشاکوف، یکی از مشاورین ولادیمیر پوتین در گفتگو با یک نشریه ایرلندی اذعان کرد هیچکدام از تسلیحاتی که به سوریه ارسال می گردند از نوع سلاح هایی نیستند که معامله آنها خلاف قوانین بین الملل باشد. سوریه تا کنون 4 سیستم دفاع موشکی S-300 از روس ها دریافت کرده کی می تواند با موشک های کروز امریکایی مقابله کند.


مقامات روسی در رابطه با این حمایت ها اظهار داشته اند تا حد ممکن از اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از حمله به سوریه استفاده خواهند کرد اما به گفته اوشاکوف وقتی حتی عدم رای مجلس عوام انگلیس به گزینه نظامی، امریکا را از تهدید خود منصرف نمی کند روسیه نیز از تمام ظرفیت ها برای حمایت از اسد استفاده خواهد کرد.

در هر حال حتی با وجود عدم قطعیت بازرسین در مشخص کردن استفاده کننده ی از تسلیحات شیمیایی، و با وجود مخالفت مجلس عوام انگلیس و نارضایتی عمومی مردم جهان و بالاخص مردم خود امریکا، باز هم اوباما در پیامی تاکید کرد به دلیل منافع ایالات متحده، حتما به سوریه حمله خواهد کرد.

این در حالی است که امریکا هر روز بیش از پیش در مسائل و مشکلات عدیده امنیتی، اقتصادی و اجتماعی مختلف در داخل کشور خود رنج می برد که قطعا رسیدگی به آنان بیشتر منافع ملت امریکا را پوشش خواهد داد.

در حال حاضر جدیدترین و داغ ترین خبرها از اوضاع اجتماعی ایالات متحده، در رابطه با دادگاه نوجوانی 18 ساله است که یک نوزاد را جلوی چشمان مادر به قتل رسانده و مادر را نیز مجروح ساخته بود. همچنین دیروز رسانه ها از تیراندازی جدیدی در دبیرستان وینستون سالم خبر دادند.

آیا با وجود موج اعتراضات ضد جنگ مردم ایالات متحده و دست و پنجه نرم کردن این کشور با مشکلات عدیده باز هم شروع جنگی جدید که صرفا تامین کننده امنیت یاران صهیونیست این کشور در منطقه است و لا غیر، منطقی و منصفانه به نظر می رسد؟ آیا بهتر نیست مقامات کاخ سفید در عوض آتش افروزی کیلومترها دور از خاک خود، به فکر سرانجام قانون منع حمل سلاح و دیگر مسائل داخلی خود باشند؟

علاوه بر مسائل داخلی، یو اس ای تودی، امروز در مطلب کوتاهی از 5 خطری که امریکا را –در صورت حمله به سوریه- تهدید می کنند خبر داد:

1- شکست امریکا در مهار اسد که به قدرت گرفتن حکومت وی و شکسته شدن ابهت امریکا در منطقه و جهان می انجامد.

2- اقدامات تلافی جویانه سوریه که می تواند منافع اسرائیل را در منطقه دچار مخاطره سازد.

3- درگیر شدن ایران در ماجرا و بستن تنگه هرمز توسط این کشور که اقتصاد تمام دنیا رو دچار تنش کرده و می تواند با به میدان کشاندن ناوهای امریکایی به خلیج فارس، اوضاع را بسیار پیچیده تر از قبل کند

4- اقدامات تلافی جویانه حزب الله و حماس و به خطر افتادن متحدین منطقه ای امریکا و همچنین پایگاه های نظامی این کشور در خاورمیانه.

5- و در آخر به میدان آمدن روسیه و بی ثباتی بیشتر منطقه و جهان.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر