۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۹۲
اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده است تا برای حل اختلاف درباره تخصیص یارانه به بوئینگ و ایرباس بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کند.

به گزارش پایداری ملی، آمریکا اخیرا لیستی شامل چندین کالای اروپایی با مجموع واردات سالانه 4 میلیون دلار را منتشر کرده و اعلام کرده در تلافی اقدام اروپا در تخصیص یارانه به شرکت‌ هواپیماسازی بوئینگ ممکن است بر این میزان کالا، تعرفه وارداتی اعلام کند.

لیست کالاهای اروپایی منتشر شده توسط دفتر نمایندگی تجاری آمریکا از پنیر ایتالیایی گرفته تا زیتون و آهن و لوله را شامل می‌شود. 

چند روز پیش بود که آمریکا و چین توانستند در حاشیه اجلاس گروه 20 توافق کنند تا مذاکرات تجاری را از بن‌بست خارج کرده و از سر بگیرند و حالا شاهد آن هستیم که نمایندگی تجاری آمریکا جبهه جدیدی را در زمینه جنگ با اروپا باز کرده است.

در واقع لیست اخیر به ارزش 4 میلیارد دلار به فهرست قبلی که 21 میلیارد دلار ارزش داشت و در ماه آوریل منتشر شد، اضافه خواهد شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که این مسئله باید در سازمان تجارت جهانی حل و فصل شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید: ادعای نمایندگی تجاری آمریکا مبنی بر میلیاردها دلار آسیب به اقتصادی این کشور در تخصیص یارانه به ایرباس بر اساس ارزیابی‌های داخلی آمریکاست و مورد تائید سازمان تجارت جهانی نیست.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که آماده است تا بدون پیش شرط و در شرایط عادلانه با آمریکا در این زمینه مذاکره کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر