۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۵۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا کنون بیش از 142 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شده است.

به گزارش پایداری ملی، نوربخش حاتمی امروز در کرمانشاه، با اشاره به بارندگی‌های خوب فصل بهار، اظهار داشت: تولید وخرید گندم در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 375 هزار هکتار از اراضی این استان امسال زیر کشت گندم رفته است، گفت: 285 هزار هکتار از این میزان گندم دیم و مابقی اراضی زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم را 80 مرکز اعلام و بیان کرد: تا به امروز 142 هزار تن گندم از 13 کمیسیون خرید شهرستان‌های تابعه استان خریداری شده است.

حاتمی با پیش‌بینی تولید بیش از 830 هزار تنی گندم در استان کرمانشاه، ادامه داد: تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 80 درصد افزایش خرید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان روبه اتمام است، افزود: بهای بیش از 75 درصد از گندم تحویلی کشاورزان و بهره‌برداران تا به امروز پرداخت شده است.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان؛ ورود ارقام جدید، ارقام با پتانسیل تولید بالا، سازگار با شرایط محیطی استان و مقاوم به بیماری‌ها است که بدین‌منظور منطقه گراوند در دهستان سراب نیلوفر یک رقم گندم «آذران» به صورت دیم توسط یک کشاورز کشت شده که روز گذشته با حضور ناظران، 8 تن 435 کیلوگرم دیم را در هکتار برداشت کردند که رکودی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر