۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۸۶
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ورزقان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز؛ در این جلسه یحیوی فرماندار شهرستان ورزقان بیان داشت: ساختار شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها و کارگروه ها و قرارگاه های ذیل آن، بر اساس دستورالعمل های متناظر شهرستانی تشکیل شده است و در شهرستان ورزقان، تمامی جلسات به صورت منظم در حال برگزاری است. ایشان با اشاره به عملکرد شورای پدافند غیرعامل از کارگروه های جهاد کشاورزی؛ انرژی و آب؛ صنعت، معدن و تجارت و فرهنگی، آموزشی و اجتماعی شهرستان درخواست ارائه گزارش نمودند.

محمدباقر آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تاریخچه جنگ ها، بیان داشتند جنگ واژه ای اجتماعی است و پدافند غیرعامل به عنوان مکمل پدافند عامل در زمان صلح عمل می کند.

ایشان با بیان اهمیت آموزش ها در تقویت بنیه دفاعی کشور اظهار داشت: امروز اگر دشمن احساس کند که بنیه دفاعی کشوری قوی است، از انجام حمله به زیرساخت های دفاعی آن منصرف می شود.

آقایی در ادامه، وظیفه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها را احصاء و شناسایی تهدیدات حوزه های مختلف دانست و تشریح نمود: با توجه به این که منشاء، جنس، ابعاد و حوزه تهدیدات متفاوت است و الگوی ثابتی ندارند و در حال تغییر می باشند، لازم است تیم های تخصصی به منظور رصد و پایش تهدیدات زیستی، شیمیایی، سایبری و ... تشکیل و ضمن بازدید از زیرساخت های مهم، تهدیدات و آسیب پذیری های هر حوزه شناسایی و راهکار متناسب ارائه شود.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل در سفر به شهرستان ورزقان، از سد حاجیلار واقع در بخش خاروانای این شهرستان بازدید و در خصوص ضرورت انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود مواد آلاینده به مخزن این سد مواردی متذکر شدند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر