۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۵۱
بخشدار بخش بهمن گفت: کشت گیاه شاهدانه بدون مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی جرم بوده و با متخلفان از طرق قانونی برخورد خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی، پیش از ظهر امروز هم‌زمان با گرامیداشت هفته مبارزه با سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر، جلسه هماهنگی و توجیهی پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در بخشداری بخش بهمن برگزار شد.

بخشدار بهمن در ابتدا یکی از معضلات موجود در کشور را بحث اعتیاد دانست و اظهار کرد: فراوانی مواد مخدر، پایین آمدن سن اعتیاد تا 12 سال، انواع مختلف و متعدد صنعتی و سنتی آن، دسترسی آسان و ... از جمله مباحث حائز اهمیت در بحث مواد مخدر است که موجب حساسیت موضوع پیشگیری شده است.

محمدعلی اکرمی بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر سنتی را کشور افغانستان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان نسبت به خطرات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، والدین و به‌ویژه مادران نقش بسیار مهمی داشته و در صورت افزایش سطح آگاهی خود، می‌توانند به بهترین شکل خانواده را مدیریت کنند.

اکرمی همچنین به نقش سازنده مؤسسات مردم‌نهاد در بحث آموزش اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که می‌توان از طریق آموزش، آسیب‌های جبران‌ناپذیر مصرف مواد مخدر را در سنین پایین در کودکان نهادینه کرد، مؤسسات مردم‌نهادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نقش بسیار حائز اهمیتی داشته و می‌توانند در این زمینه اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهند.

وی در ادامه از ممنوعیت کشت گیاه شاهدانه و خشخاش خبر داد و افزود: کشت گیاه شاهدانه تنها در صورت گرفتن مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی مورد تأیید بوده و در غیر این صورت کشت آن بدون مجوزهای لازم جرم محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

بخشدار بخش بهمن در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر، آنان را مظلوم‌ترین افراد جامعه دانست که برای برقراری امنیت کشور و تأمین آینده‌ای بدون سایه‌های شوم مواد مخدر برای جوانان این سرزمین، از جان خود گذشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر