۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۵۱۰۳
همايش پدافند سايبري در مورخه هاي ششم و هفتم شهريور ماه سالجاري با هماهنگي اداره كل پدافندغيرعامل و مديريت قرارگاه استاني پدافند سايبري در مركز استان ( بيرجند ) برگزار شد.
همايش پدافند سايبري در مورخه هاي ششم و هفتم شهريور ماه سالجاري با هماهنگي اداره كل پدافندغيرعامل و  مديريت قرارگاه استاني پدافند سايبري در مركز استان ( بيرجند ) برگزار شد. در اولين روز همايش ( چهارشنبه مورخ  6/6/92) در ابتدا  گلستاني فرد معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي و جانشين رئيس شوراي پدافندغيرعامل استان در جمع مديران ، مسئولين و دست اندركاران ذيربط به موضوع تهديدات موجود در دنياي امروز از سوي دشمنان اشاره كرده و افزود:دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي از طرق مختلف سعي داشتند تا به نظام اسلامي ايران ضربه وارد كنند و در اين راه از هر وسيله اي براي رسيدن به اهداف خود استفاده كردند كه خوشبختانه به هيچ يك از اهداف پليدخود دست نيافتند.

وی ايجاد اختلافات قومي و مذهبي در ابتداي انقلاب اسلامي را يكي از اين راه ها دانسته و افزود: بعد از اينكه دشمن در اين راه موفق نشد، ترور شخصيت هاي انقلابي ، دانشمندان و ... وايجاد رعب و وحشت را در دستور كار خود قرار داد كه در اين مسير نيز با شكست مواجه شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان جنوبي، به روحيه سلطه جويانه آمريكايي ها در طول تاريخ اشاره نموده و افزود: بعد از اينكه آمريكا توانست شوروري سابق را به عنوان تنها رقيب خود از صحنه بين المللي حذف كند خود را تنها ابرقدرت جهاني مي دانست و سعي داشت به طرق مختلف سلطه ننگين خود بر ملت ها را تداوم بخشد.
وی با بيان اينكه جنگ هاي امروز در دنيا با جنگ هاي سه دهه قبل تفاوت هاي بسياري دارد، به صحنه جنگ هاي نامتقارن، هوشمند و تغيير استراتژيك جنگي در دنياي امروز اشاره نموده و بر پيچيدگي و آمادگي بسيار بالا براي مقابله با انها تاكيد نمود.
گلستاني فرد، ايجاد قرارگاه پدافند سايبري را از اقدامات مهم انجام شده در اين رابطه دانسته و افزود:در حال حاضر تكيه بخش اعظمي از جامعه ، زير ساختهاي حياتي و دولت بر مباحث مرتبط با فنآوري اطلاعات وارتباطات و مخابرات است كه به لحاظ حساسيت و اهميت موضوع در اين زمينه قرارگاه پدافند سايبري در استانها با مسئوليت استانداران محترم ايجاد شده و تاكنون اقدامات خوبي در اين رابطه نيز صورت گرفته است.در ادامه وی فرهنگ سازي ، آموزش و اجراي برنامه هاي عملي در حوزه پدافندغيرعامل را بعنوان سه مرحله كه ضرورت توجه ويژه را از سوي برنامه ريزان و متوليان امر طلب مي نمايد را ياد آور شد.

تشريح اصول پدافندغيرعامل و فضاي جنگ و پدافند سايبري و ارائه مطالب توسط  مهندس پارسا( كارشناس ارشد سازمان پدافندغيرعامل كشور ) محور اصلي برنامه همايش را به خود اختصاص داد. و در جمع كارشناسان و مسئولين IT  دستگاههاي اجرايي استان نيز ، افسر  مدير كل پدافندغيرعامل ، با اشاره به فرازهايي از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت در راستاي پدافندغيرعامل ، به اهميت اصول پدافندغيرعامل و با تاكيد به دو اصل 127 و 138 قانون اساسي و سياستهاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در اين زمينه به تشريح تاريخچه و مباني پدافند غ ع و در نهايت به اهميت پدافند سايبري و تشريح فضاي جنگ سايبري در عرصه امروز جهاني و همچنين به تبيين جايگاه و نقش قرارگاههاي استاني پدافند سايبري و چگونگي تعاملات دست اندركاران با قرارگاه مذكور اشاره نمود.

همايش مذكور با برگزاري جلسات توجيهي و تشريحي با ساير دست اندركاران استاني در مورخ 7/6/92 به كار خود خاتمه داد.

                                              اداره كل پدافندغيرعامل

                                             استان خراسان جنوبي

                                               شهريور ماه 1392
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر