۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۵۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سال ۹۷ درآمدهای غیرنفتی با کمترین تغییر ادامه یافت، گفت: سه ماهه اول سال ۹۸ صادرات غیرنفتی روند قابل قبولی داشت شاید روند مطلوب خیلی سخت باشد اما در شرایط کنونی قابل قبول است که از نظر وزنی و ارزش رشد مثبت دارد.

به گزارش پایداری ملی، نشست خبری فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزار شد.

دژپسند با بیان اینکه سال ۹۷ درآمدهای غیرنفتی با کمترین تغییر ادامه یافت، گفت: سه ماهه اول سال ۹۸ صادرات غیرنفتی روند قابل قبولی داشت شاید روند مطلوب خیلی سخت باشد اما در شرایط کنونی قابل قبول است که از نظر وزنی و ارزش رشد مثبت دارد. همچنین درآمدهای مالیاتی نیز همین گونه است. در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز سال گذشته 1.7 میلیارد دلار را داشتیم که نگران کننده بود و با تلاش مسئولان شرایط بهبود پیدا کرد و در سه تا چهار ماه آخر سال به 3.5 تا 4 میلیارد دلار رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: راهکار های ۱۲ گانه برای استفاده تهاتری از نفت و قوام بخشیدن به درآمدهای ارزی کشور سرمایه‌گذاری خارجی و پیمانکاری داخلی طراحی شده است.

وی در مورد فعالیت‌های اقتصادی مزاحم تصریح کرد: برای این گونه فعالیت‌ها یه مزاحم محدودیت ایجاد خواهیم کرد و این مسئله در شرع و قوانین وجود دارد به همین منظور مالیات فعالیت‌های اختلال زا را پیگیری می‌کنیم که هفته بعد به دولت ارسال می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر