۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۰۱
فرماندار رشت:
فرماندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل گفت: ضروریست تا مباحث مربوط به پدافند غیرعامل با جدیت بیشتری پی گیری شود.

به گزارش پایداری ملی، میرشمس مؤمنی زاده روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت اظهار داشت: اگر بناست متناسب با جایگاه پدافند غیرعامل در شرایط کنونی حرکت کنیم بایستی جدی تر و فعالانه‌تر با این موضوع مواجه شویم، بایستی جدیت لازم را داشته باشیم و فعالانه‌تر مباحث مربوط به پدافند غیرعامل را پی گیری کنیم.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت افزود: موضوع پدافند غیرعامل در سطح کشور، استان و شهرستان رشت در افکار عمومی و مسئولان به خوبی جاافتاده اما کافی نیست، بایستی درباره ترویج پدافند غیرعامل بیشتر کار کنیم که آموزش مهمترین کارست.

وی با بیان اینکه بایستی برنامه یک ساله‌ای برای این موضوع تدوین کنیم، خاطر نشان کرد: اقداماتی که بایستی به ویژه در بحث آموزش در این برنامه انجام شود، مشخص و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

فرماندار رشت بیان داشت: اقدامات و برنامه‌هایی در قالب مانور یا تمرین در طول سال در شهرستان انجام شود.

وی با تاکید بر این مطلب که آموزش بایستی همه سطوح مردم را در بر گیرد، خاطر نشان کرد: درباره آموزش دانش آموزان طبیعیست که خیلی بایستی کار کنیم که در فرهنگ سازی هم می‌تواند کمک کند.

مؤمنی زاده در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما در قالب شورای پدافند غیرعامل بناست تا حافظ جان و مال مردم باشیم و خسارت احتمالی اعم از انسانی را کاهش دهیم، اظهار داشت: بنابراین لازمست هر کدام در حوزه کار و مسئولیت خود ظرفیت‌ها را خوب بشناسیم و طرح تعریف کنیم.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت اظهار داشت: ما در ارتباط با پدافند غیرعامل می‌خواهیم بازدارندگی را افزایش، آسیب پذیری را کاهش، پایداری ملی را افزایش و مدیریت بحران را تسریع کنیم، بنابراین از هر کدام از اعضای شورای پدافند غیرعامل انتظارست که اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: موضوع پدافند و دفاع یک اصل عقلایی و مورد تاکید شرع مقدس و منطبق بر آموزه های دینی است.

علیرضا انصاری اظهار داشت: هر موجود زنده به سامانه دفاعی نیاز دارد و هر میزان سامانه دفاعی در یک سیستم قوی تر باشد، اقتدار و امنیت آن سیستم بیشترست و هر قدر اقتدار و امنیت در یک نظام بیشتر باشد، پیشرفت و توسعه آن کشور و ملت هموارتر است.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت به بیان گزارشی در حوزه کاری خود پرداختند.

شهرستان رشت با شش بخش، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰ درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر