۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۲۶۶
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، افزایش حضور نظامی و گسترش مانورهای ناتو در دریای سیاه و بالتیک، امنیت این بخش از اروپا را تضعیف کرده و تنها راه تقویت ثبات در این منطقه خروج نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است.

به گزارش پایداری ملی،"الکساندر گروشکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در اجلاس بین‌المللی علمی-کارشناسی «مطالعات پریماکوف» در مسکو اعلام کرد که افزایش فعالیت کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای سیاه و دریای بالتیک، تنها باعث تضعیف امنیت در این مناطق شده است.

این دیپلمات بلندپایه گفت: «ناتو از افزایش حضور نظامی و انجام تمرینات نظامی گسترده‌تر در دریای بالتیک و دریای سیاه به بهانه بازدارندگی "سیاست تهاجمی روسیه" خبر داده، ولی  واقعیت این است که این مانورهای نظامی در جهت تقویت امنیت نبوده، بلکه بیشتر باعث تضعیف امنیت و ثبات آنها می‌شود.»  

گروشکو افزود: «ناتو امروزه در حال توسعه شعارهای جنگ سرد است. این بلوک نظامی قدرت مواجه شدن با وضعیت جدید امنیتی در جهان، بر اساس منافع عمه طرفین را نداشته و به دیدگاه‌های دوران جنگ سرد درباره مقابله با چالش‌ها و تهدیدات جدید عادت کرده، در حالیکه واقعیات جهان کنونی تغییر کرده است. چنین برخوردی مغایر با شعارهای بروکسل است.»

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، بهترین راه برای تقویت صلح و ثبات در دریای سیاه، بیرون رفتن نیروهای نظامی کشورهای غیرمنطقه‌ای و تمرکز به روی همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط  بین کشورهای منطقه است.

وی همچنین تاکید کرد، سیاست امنیتی در اروپا نباید بر اساس یک اصل و آنهم «تهدیدآمیز جلوه دادن شرق»، آنطور که در سالهای 1940 تصور میشد، استوار باشد و این اصل «غیرقابل تقسیم بودن امنیت» است که باید برای همه کشورهای اروپایی بطور یکسان در نظر گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر