۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۵۲
رئیس جمعیت هلال احمر فارس از تدوین طرح اسکان اضطراری با همکاری سازمان مدیریت بحران استانداری خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس جمعیت هلال احمر فارس در اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه طرح اسکان اضطراری با همکاری سازمان مدیریت بحران استانداری در حال تدوین است از نهایی شدن آن تا پایان امسال خبرداد.

درویشی افزود: براساس مطالعات انجام شده این طرح در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و در یکی ازمناطق ۱۱ گانه شیراز اجرایی می‌شود و در اجرای آن هم تمامی دستگاه‌های امدادی فارس همکاری دارند.

وی گفت: طرح اسکان اضطراری شیراز ظرفیت اسکان ۴۷ هزار خانوار را دارد و علاوه بر دارا بودن شرایط برپایی چادر‌های امدادی، ساخت انبار‌های محل نگهداری اقلام اضطراری از دیگر ملزومات اجرای آن است.

درویشی همچنین با بیان اینکه در کلانشهر شیراز مراکزی برای تغذیه اضطراری در مواقع بجرانی شناسایی شده است، عنوان کرد: انبار‌های ما از استاندارد لازم برخوردار هستند و جمعیت هلال احمر هم پاسخگو است، اما در عین حال باید کمیته‌ای تخصصی برای اسکان اضطراری در شهر شیراز تشکیل شود.

درویشی با اشاره به این نکته که فارس به لحاظ وسعت و جمعیت رتبه چهارم را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، گفت:۷۰ درصد جمعیت این استان در شهر‌ها و ۲۹.۵ درصد در روستا‌ها اسکان دارند و نیم درصد نیز غیر ساکن هستند.

وی بیان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، تراکم جمعیت در شهر شیراز، ٧٢ هزار و ١۵ نفر در کیلومتر مربع است که منطقه چهار در این کلانشهر دارای بیشترین تراکم جمعیتی و منطقه ۱۰ دارای کمترین تراکم است. به لحاظ وسعت منطقه هشت نیز بیشترین تراکم وسعتی شهر شیراز را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: طبق سوابق شاخص‌های آسیب‌پذیری زمین لرزه‌های کشور، پیش‌بینی می‌شود که اگر زلزله‌ای با شدت ۶ ریشتر یا بیشتر ایجاد شود، حدود ١٠ درصد از جمعیت شهر شیراز دچار آسیب خواهد شد.

درویشی همچنین یادآور شد که به میزان ٢ درصد جمعیت ساکن در شهرها، دپوی اقلام امدادی داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر