۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۹۰۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش 85 درصدی تولید گندم و 32 درصدی تولید جو در گیلان خبر داد و گفت: تولید گندم در گیلان امسال به علت افزایش بارش‌ها و مصرف کود سرک 85 درصد بیشتر از پارسال خواهد بود.

به گزارش پایداری ملی، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت دو محصول استراتژیک در گیلان اظهار کرد: 13 هزار و 500 گندم کار گیلانی برداشت این محصول را امروز آغاز کردند و تا اواخر مرداد ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به ارزش ریالی گندم‌های برداشت شده در گیلان افزود: پیش بینی می‌شود گندم کاران گیلانی از 13 هزار و 996 هکتار زمین شان 19 هزار تن گندم به ارزش 323 میلیارد ریال برداشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش برداشت گندم در گیلان خبر داد و گفت: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد تولید گندم در گیلان امسال به علت افزایش بارش‌ها و مصرف کود سرک 85 درصد بیشتر از پارسال باشد.

درجانی با اعلام نرخ 17 هزار ریال خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم بیان کرد: خرید تضمینی گندم از 19 خرداد تا اواخر شهریور امسال در دو شهرستان رودبار و سیاهکل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گندم کاران گیلانی رقم‌های گنبد، کوه دشت و ارقام بومی کشت کردند، گفت: استان گیلان سالانه به 310 هزار تن گندم نیاز دارد که حدود 6 درصد آن را گندم کاران گیلانی تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از آغاز برداشت جو در گیلان خبر داد و افزود: 6 هزار و 400 جوکار گیلانی امید دارند با برداشت 9 هزار تن محصول از 6 هزار و 470 هکتار زمین خود 105 میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

درجانی با اشاره به افزایش 32 درصدی تولید جو در گیلان به دلیل بارش باران بیان کرد: جوکاران گیلانی امسال رقم صحرا و رقم بومی کشت کرده‌اند، نرخ خرید تضمینی جو امسال 11 هزار و 639 ریال است.

وی با اشاره به نیاز استان گیلان به 246 هزار تن جو در سال گفت: جوکاران گیلانی فقط چهار درصد از نیاز استان را تأمین می‌کنند.

شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، تالش، رضوانشهر، رودسر، املش و آستارا از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر