۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۸۳۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان : با هجوم ملخ های صحرایی از بهمن ماه سال گذشته به استان اداره کل مدیریت بحران در راستای همکاری با کارگروه تخصصی همکاری و هماهنگی لازم را انجام داده است.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا صفا ایسینی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با هجوم ملخ ها مدیریت بحران وظیفه هماهنگی و پشتیبانی از جهاد کشاورزی را داشته است، گفت: با هجوم ملخ های صحرایی از بهمن ماه سال گذشته به استان اداره کل مدیریت بحران در راستای همکاری با کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی همکاری و هماهنگی لازم را انجام داده است.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: در واقع کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی متولی اصلی مبارزه و دفع آفات نباتی است و مدیریت بحران وظیفه هماهنگی  و پشتیبانی را عهده دار است.

وی خاطر نشان کرد: استاندار هرمزگان در راستای مبارزه جدی با ملخ ها و پیشگیری از نفوذ بیشتر آنها دستورات لازم را صادر کرد و مکاتبات ضروری نیز با وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع کشوری و استانی صورت گرفت.

صفا ایسینی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان متولی اصلی مبارزه با آفات نباتی از جمله ملخ صحرایی است، افزود: از زمان ورود ملخ ها به استان جهادکشاورزی تمامی تجهیزات و امکانات خود را برای مقابله با این پدیده بسیج کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: در عرصه مبارزه با هجوم ملخ ها 250 نفر در قالب 50 تیم زیر مجموعه جهادکشاورزی در حال ارایه عملیات می باشند.

وی تصریح کرد: حدودا 140 نقطه آلوده در استان توسط دو فروند هواپیما عملیات مقابله و سم پاشی در حال انجام است که عملیات سمپاشی در تمامی مناطق آلوده تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می پذیرد.

صفا ایسینی از فعالیت 9 باند فرودگاه به منظور سمپاشی اراضی آلوده خبر داد و گفت: شش باند فرودگاه در شهرستان حاجی آباد، یکی در فین و دیگری در برنطین است.

وی در ادامه بیان کرد: سه باند فرود اضطراری دیگر نیز در قلعه قاضی، بندرخمیر و سیریک در حال احداث می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به مسئولیت هماهنگی و تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: مسئولیت هماهنگی و تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران می باشد تا از همه امکانات ، ظرفیت های موجود در شهرستان به منظور مبارزه استفاده شود.

وی تاکید کرد: البته این مبارزه هماهنگی و همکاری جمعی و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها را می طلبد.

صفا ایسینی تصریح کرد: از دهیاران به عنوان مدیریت بحران روستاها خواهان همکاری لازم در این زمینه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر