۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۹۷۲۲
وزیر خارجه سوریه با اشاره به تحولات جنگ تروریستی که از سال ۲۰۱۱ علیه ملت و دولت سوریه آغاز شده، تاکید کرد: تحریم و محاصره اقتصادی سوریه یکی از اشکال تروریسم است.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از شبکه المنار، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در جلسه پارلمان این کشور به تحولات جنگ تروریستی که از ابتدای سال ۲۰۱۱ علیه سوریه آغاز شده و نقش برخی کشورها به ویژه ترکیه در این جنگ اشاره کرد و گفت: ترکیه در کنار آمریکا که وارد کانتون الجزیره شده و به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) سلاح داده و از آنها حمایت کرده، از ابتدا با آموزش دادن به گروه‌های تروریستی و تجهیز آنها به سلاح در این توطئه مشارکت داشته است. علاوه بر این آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عربی اقدامات اقتصادی یک‌جانبه‌ای را علیه مردم سوریه در پیش گرفتند.

معلم تاکید کرد: محاصره اقتصادی مردم سوریه یکی از انواع تروریسم است زیرا تمامی افراد جامعه را در کنار شرکت‌هایی که در سوریه فعالیت دارند و بخش خصوصی که از دولت سوریه حمایت می‌کند، شامل می‌شود.

وزیر خارجه سوریه گفت: موضع‌گیری کشورهای عربی که میادین نفت را در دست دارند و سوریه را از داشتن یک بشکه نفت محروم می‌کنند، در راستای عمل به دستورات آمریکاست که جرأت مخالفت با آن را ندارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه تاکید کرد، مردم سوریه ثابت کردند که در پایداری و شکیبایی خود معجزه‌گر هستند.

او افزود: سوریه با هدایت بشار اسد (رئیس جمهوری این کشور) و دلاوری نیروهای مسلح آن که امروز در حومه شمالی حماة و حومه جنوبی ادلب برای آزادسازی خاک این کشور از تروریست‌ها و بیگانگان وارد شدیدترین درگیری‌ها شده‌اند، پیروز خواهد شد.

معلم در ادامه گفت: غرب می‌خواهد این منطقه نفت‌خیز و دارای منابع طبیعی تنها بازار مصرفی بزرگی برای تولیدات غرب باشد و رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه سروری کند بر همین اساس ادامه جنگ در سوریه و محاصره اقتصادی علیه آن و مقابله با کشورهای شرکت‌کننده در بازسازی‌ها خواسته غرب است و غرب می‌خواهد حضور نیروهای آمریکایی در کانتون الجزیره و نیز حمایت از نیروهای قسد ادامه یابند.

وی تاکید کرد: جنگ در سوریه هنوز پایان نیافته اما سوریه امروز در وضعیت بهتری است هرچند که هنوز به پیروزی قطعی نرسیده‌ایم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر