۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۹۷۰
تصویب طرح اجرای فعالیت‌های پژوهشی در آب‌های بین‌المللی در حین انجام گشت مشترک تحقیقاتی ارگان‌های دریایی در آبان ماه امسال در پانزدهمین دوره کمیته ملی اقیانوس‌شناسی تصویب شد.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، در پی برگزاری ششمین نشست از پانزدهمین دوره کمیته ملی اقیانوس‌شناسی تصویب سه مصوبه در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور نمایندگانی از اعضای کمیته ملی اقیانوس شناسی که متشکل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امورخارجه، وزارت نیرو، وزارت نفت، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شیلات ایران، سازمان انرژی اتمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان هواشناسی کشور، سازمان زمین‌شناسی کشور و دانشگاه‌های خرمشهر، خلیج فارس و چابهار در محل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، سه مصوبه در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دستور کار اعضای این کمیته قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، در این نشست مقرر شد سومین گشت مشترک تحقیقاتی ارگان‌های دریایی در آبان ماه امسال در دریای عمان برگزار شود.

در این نشست مقرر شد که در گشت تحقیقات آبان‌ماه با مدیریت پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و با حضور پژوهشگران کشور در آب‌های بین‌المللی عملیات نمونه برداری و فعالیت‌های پژوهشی انجام شود.

برگزاری 6 سمینار یا کارگاه آموزشی با موضوع‌های محیط زیست دریا، مدیریت سواحل، هواشناسی و تغییر اقلیم، مخاطرات دریایی، کاربرد ژئوفیزیک دریا در مهندسی سواحل و استانداردسازی برداشت داده‌های دریایی در قالب برنامه‌های کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی (IOC) تا پایان سال، دومین مصوبه‌ای بود که در دستور کار این نشست قرار گرفت.

شایان ذکر است، آخرین مصوبه‌ای که در این نشست تصویب شد بر اهمیت افزایش فعالیت برای عمومی‌سازی بحث اقیانوس‌شناسی از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تاکید دارد که پیرو آن مقرر شد سازوکارهای لازم به منظور تهیه فیلم‌های آموزشی برای پخش در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر