۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۸۰
سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه خط‌مشی سیاست خارجی آمریکا در حال از بین رفتن و مملو از قضاوت‌‌های ساده‌لوحانه است، گفت: حل مشکل عمیق و گسترده فلسطین، با چنین طرح بی‌ارزشی نتیجه‌ای نداشته و توهین به ملت فلسطین است.

به گزارش پایداری ملی، "مهدی سنائی" سفیر جمهوری اسلامی ایران معتقد است که طرح به اصطلاح «معامله قرن» که آمریکا برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل پیشنهاد داده، در واقع «شرم قرن» باید نام بگیرد و چنین طرحی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این دیپلمات بلندپایه در جریان میزگردی در مسکو گفت: «معامله قرنی که از آن صحبت می‌شود، از قبل نشان داده که در واقع "شرم قرن" است، برای اینکه بسیار کوته‌بینانه است اگر تصور کرد که موضوعی چنین عمیق و چنین گسترده را می‌توان با چنین طرح بی ارزشی و با پرداخت چند میلیارد دلار حل و فصل کرد. این طرح آمریکایی توهینی به مردم فلسطین است و مسلماً هیچ نتیجه‌ای نداشته و سرانجامی ندارد.»

آقای سنائی افزود: «اقدامات دولت آمریکا در عرصه بین المللی نشان داده است که خط مشی سیاست خارجی واشنگتن در حال از بین رفتن است و مملو از قضاوت‌‌های ساده لوحانه و کوته بینانه است.»

سفیر ایران در روسیه یادآور شد که مناقشه فلسطین-اسرائیل را تنها از طریق مذاکرات صادقانه می‌توان حل و فصل کرد.  

میزگرد ترتیب داده شده در مجموعه رسانه‌ای «روسیه الیوم» برای جذب سرمایه‌گذاری در اقتصاد فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و با شرکت وزرای دارایی کشورهای علاقه‌مند و سیاستمداران و تجار منطقه‌ای و جهانی در مسکو برگزار شد.  

پیش از این، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از نگرانی مسکو درباره محتوای «معامله قرن» پیشنهادی آمریکا که هنوز روشن نیست خبر داده و اعلام کرد که حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل صرفاً باید بر اساس حقوق شناخته شده بین المللی، از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکارعمل صلح اعراب صورت بگیرد.

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز درباره این طرح تاکید کرد که هیچ تصمیم آماده‌ شده‌ای نباید برای مناقشه فلسطین و اسرائیل به طرفین تحمیل شود.

محتوای دقیق «معامله قرن» آمریکا هنوز مشخص نیست و واشنگتن وعده داده که بزودی جزییات آن را اعلام خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر