۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۹۶۶۷
معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت از عدم کمبود برنج در کشور و حذف ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، محمود خانزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صنعت معدن تجارت از هیچ  تلاشی برای کمک به شالیکاران دریغ نمی‌کند اظهار کرد: کشاورزی و شالیکاری از شغل‌های اصلی مردم گیلان است که سالیانه درآمد و اشتغال زیادی در جامعه ایجاد می‌کند لذا این سازمان تمام تلاش خود را برای کمک به شالیکاران انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت گفت: کشاورزان با سختی زیادی در فصل زراعی برنج خود را می‌کارند تا در فصل برداشت بتوانند با فروش آن برای خانواده خود امرارمعاش کنند به همین دلیل و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت واردکردن برنج در فصل برداشت حذف‌شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت با اذعان به اینکه حذف ممنوعیت برنج در فصل برداشت به نفع مصرف‌کننده است تصریح کرد:  این تصمیم می‌تواند برای تولیدکننده و مصرف‌کننده مفید واقع شود زیرا مصرف‌کننده برنج درجه‌یک خریداری و تولیدکننده محصول خود را به فروش می‌رساند هرچند در سال‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی هرساله، دو تا سه ماه واردات را ممنوع اعلام می‌کرد.

خانزاده با اشاره به عدم کمبود برنج در کشور گفت: عده‌ای می‌خواهند در کشور با ایجاد شایعه مردم را از بابت کمبود برنج نگران کنند درحالی‌که در کشور و با تلاش شالیکاران هیچ کمبود برنجی وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر