۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۲۴
علیرغم انتقادهای شدید، فیس بوک قصد ندارد ویدئوی دستکاری شده از رئیس کنگره آمریکا را که عمداً کند شده تا سلامت ذهنی وی را زیر سوال ببرد، از این شبکه اجتماعی حذف کند.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از سی ان بی سی، مدتی است یک ویدئوی جنجالی از نانسی پلوسی رئیس دموکرات کنگره آمریکا در فیس بوک دست به دست می‌شود که زمینه حمله مخالفان وی و به خصوص جمهوری خواهان را به او فراهم کرده است.

این ویدئو با سرعتی ۲۵ درصد کمتر از حالت عادی مجدداً تدوین شده و از همین رو فردی که آن را مشاهده می‌کند تصور می‌کند پلوسی به علت کند حرف زدن دارای مشکلات ذهنی بوده و از سلامت جسمانی برخوردار نیست. برخی نیز مدعی شده اند این طرز صحبت کردن پلوسی به علت افراط وی در زمینه صرف مشروبات الکی است که تمامی این موضوعات توسط یکی از دستیاران وی رد شد.

نسخه‌های متعددی از این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر منتشر شده و در شرایطی که یوتیوب وابسته به گوگل از حذف این ویدئو به علت نقض سیاست‌های خود خبر داده، فیس بوک هنوز چنین کاری نکرده است.

این ویدئو توسط حامیان ترامپ و از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی وی برای زیر سوال بردن صلاحیت‌ها و توانمندی‌های نانسی پلوسی مورد سو استفاده قرار گرفته است. جولیانی در توئیتی در این زمینه که هم اکنون پاک شده، نوشته بود: نانسی پلوسی چه مشکلی دارد؟ نحوه سخنرانی وی عجیب و غریب است. وی بعد از مدتی مجبور شد به علت لینک دادن به این ویدئو عذرخواهی کرد.

سخنگوی فیس بوک علت عدم حذف این ویدئو را حمایت از آزادی بیان دانسته، ولی افزوده که توزیع ویدئوی مذکور محدود شده و در صدر نتایج فید خبری فیس بوک نمایش داده نخواهد شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این ویدئو میلیون‌ها بار در فیس بوک مشاهده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر