۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۰۳
گزارش ها حاکی از آن است که شهر بالتیمور مرکز ایالت مریلند آمریکا هدف حمله سلاح سایبری قرار گرفته است.

به گزارش پایداری ملی، گزارش ها حاکی از آن است که شهر بالتیمور مرکز ایالت مریلند آمریکا هدف حمله سلاح سایبری قرار گرفته است. 

آژانس جاسوسی فن آوری آمریکا سلاح سایبری را برای نفوذ به رایانه ها در دیگر کشورها تولید کرد اما اکنون آمریکا خود هدف حمله این بدافزار قرار گرفته است اما کارشناسان حوزه فن آوری آن را به آژانس امنیت ملی آمریکا نسبت می دهند.

آژانس امنیت ملی آمریکا اغلب در رسانه ها به عنوان پیشرفته ترین آژانس اطلاعاتی جهان در حوزه فن آوری شناخته و به طور معمول برای سرقت اطلاعات مورد نیاز خود به حملات سایبری متوسل می شود.به همین منظور افراد نابغه در حوزه فن آوری با حمایت مالی دولت اقدام به طراحی بدافزارهایی برای حمله به بخش آسیب پذیر سیستم های عملیاتی می کنند.

یک گروه ناشناس از هکرها موسوم به دلالان سایه سال 2017 میلادی اکسپلویت موسوم به EternalBlue را منتشر کرد - برنامه بسیار قوی و ساخته آژانس اطلاعات ملی آمریکا که می توانست کنترل رایانه های تحت سیستم عملیاتی ویندوز را در اختیار گیرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اپراتورهای ناشناس آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد یک سال به طول انجامید تا آژانس امنیت ملی آمریکا نقصی را در سیستم امنیتی مایکروسافت برای ساختن این بدافزار پیدا کند. هنگامیکه این نقص پیدا شد ، آژانس امنیت ملی آمریکا این شرکت نرم افزاری را از وجود آن مطلع نکرد. در واقع تنها پس از آنکه این بدافزار منتشر شد آنها مایکروسافت را از این آسیب پذیری مطلع کردند.

بنا بر اعلام نیویورک تایمز ، اکنون این بدافزار ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا شهر بالتیمور را هدف قرار داده است. مکان دقیق رایانه هایی که هدف قرار گرفته اند مشخص نیست و مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از گسترش این بدافزار است. اما احتمال می رود شهرهای دیگر نیز تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته باشند.

نیویورک تایمز اعلام کرد این بدافزار قادر است اپراتورهای بیمارستان ها ، فرودگاه ها ، شرکت های راه آهن و کشتیرانی ، دستگاه های خودپرداز و کارخانه ها را فلج کند. دولت های محلی آمریکا که از نرم افزارها و بدافزارهای قدیمی استفاده می کنند به طور ویژه در برابر حملات EternalBlue آسیب پذیر هستند.

رایانه های کارمندان شهر بالیتمور هفتم ماه مه نیز هدف حمله هکرها قرار گرفت. این در حالی است که اوایل ماه فوریه گزارش هایی از حمله رایانه ای مبتنی بر اکسپلویت EternalBlue در منطقه آلن تون ایالت پنسیلوانیا منتشر شد.

نیویورک تایمز هزینه جبران خسارت این حمله را یک میلیون دلار اعلام کرد.

این بدافزار ماه سپتامبر نیز شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس را هدف قرار داد .

این روزنامه نوشت ، اکسپلویت EternalBlue به ابزار تجاری مطلوب برای هکرهای دولتی تبدیل شده است. گفته می شود حمله هکری WannaCry سال 2016 که به کره شمالی نسبت داده شد و حمله NotPetya سال 2017 که در آن روسیه متهم شناخته شد همگی مبتنی بر اکسپلویت EternalBlue بوده است. ایران نیز متهم به حمله هکری به شبکه های خطوط هوایی در خاورمیانه شده است و گفته می شود چین با استفاده از همین ابزار دولت های خاورمیانه را هدف قرار داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر