۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۹۴۷۲
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران از تدوین برنامه ۵ ساله دهیاری‌های استان تهران به منظور ارتقا کیفیت زندگی و حفظ جمعیت روستاها خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، معصومه پرندوار با اشاره به لزوم توجه به روستاهای استان تهران اظهار داشت: توسعه روستاهای استان تهران به منظور ارتقا کیفیت زندگی و حفظ جمعیت روستاها اولویت اصلی است و در این راستا برنامه 5 ساله دهیاری‌های استان تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور دستیابی به برنامه کاربردی و عملیاتی نشست‌های آموزشی و توجیهی برگزار می‌شود تا نحوه تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ها به شکل منسجم پیش برود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران افزود: با توجه به اهمیت تهیه، تدوین و اجرای برنامه پنج ساله دهیاری‌ها و در راستای ساماندهی وظایف دهیاران برمدار برنامه و همچنین نیل به مدیریت مطلوب سکونتگاه‌های روستایی براساس زمان‌بندی جلسات توجیهی و آموزشی به تفکیک شهرستان‌های استان و براساس برش روستاهای بالای 1500 خانوار انجام می‌شود.

پرندوار سپس با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: از جمله اهداف اساسی در تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ها می‌توان به ترسیم آینده روستا در برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت، پیش‌بینی منابع مالی و درآمدهای دهیاری‌ها، شناسایی پروژه‌ها و اولویت‌بندی وظایف با رعایت طرح‌های نیمه تمام، داشتن اهداف کمّی با قابلیت اندازه‌گیری، نظم‌بخشی به فعالیت‌ها، نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی روستایی در مدیریت محلی و همچنین جلوگیری از هدررفت منابع و برنامه‌های بدون توجیه اقتصادی و ناکارآمد و همچنین افزایش مشارکت مردم به ویژه فعالان و نخبگان روستایی اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر