۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۳۸۶
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه : نگاه پدافند غیرعامل، باید نگاه آینده نگری باشد یعنی پیش بینی و پیشگیری مقدم بر همه چیز هستند و تا زمانی که پیش بینی و پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران انجام نشود به بحران تبدیل خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، «حسین پناهی» امروز در کارگروه تخصصی آب که با موضوع مدیریت بحران سیل در سازمان بسیج مهندسین استان برگزار شد، اظهار کرد: ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان و چهارمین در آسیا است و از مجموع 45 نوع حادثه، زمینه برای بروز 35 حادثه در ایران وجود دارد که محتمل ترین آنها زلزله، سیل، گرد و غبار، توفان و فرونشست زمین به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی است.

وی در خصوص مقابله با بلایای طبیعی از سوی دستگاه های ذیربط گفت: نگاه پدافند غیرعامل، باید نگاه آینده نگری باشد یعنی پیش بینی و پیشگیری مقدم بر همه چیز هستند و تا زمانی که پیش بینی و پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران انجام نشود به بحران تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: توجه به پیشگیری یکی از ارکان مدیریت بحران است و هر چه میزان توجه به پیشگیری بیشتر باشد و برای آن برنامه‌ریزی شود از هزینه پاسخ کاسته می‌شود اما به نظر می‌رسد به این بخش از چرخه مدیریت بحران توجه مناسبی نمی‌شود.

پناهی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با وجود طراحی‌ها، برنامه ریزی‌ها و برآوردها، در مواقع ضروری و زمان بارش دچار مشکل می شویم و با وجود آماده باش در مواقع ضروری و حوادث دچار آسیب دیدگی شده ایم.

وی تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه و دستگاه‌های ذیربط مدیریت شهری در راستای برنامه ریزی‌های انجام گرفته در مقابل بلایای طبیعی و نیز شناسایی مکان‌های آسیب پذیر و حادثه خیز در طول سال در آماده باش هستند و با هرگونه بلایای طبیعی مقابله خواهند کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: بعضی از لایروبی های کانال‌ها و جوی‌های منتهی به کانال‌ها برای شهر در مواقع بارندگی مشکل ساز شده اند و باید تدابیری در این خصوص با حضور کارشناسان معماری و شهرسازی اندیشیده شود.

پناهی بر ضرورت تغییر نگرش مردم و مسؤولان در مواجه با حوادث تاکید کرد و افزود: این امر تنها با آموزش همگانی به مردم و آموزش‌های تخصصی به مسؤولان امکان پذیر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر