۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۱۸
رئیس جمهور تاجیکستان از تشدید اقدامات خرابکارانه گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا با بهره برداری از پایگاه‌های اینترنتی و سایبری خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در چهل و ششمین نشست رؤسای سازمان های امنیتی کشورهای عضو جامعه کشورهای مشترک المنافع در شهر «دوشنبه»، از تشدید فعالیت تروریست‌ها در اینترنت ابراز نگرانی کرد.

رحمان با اشاره به بحرانی سیاسی در افغانستان و برخی کشورهای خاورمیانه تاکید کرد: امروز متاسفانه، تروریسم بین المللی به یکی از ابزارهای ژئوپلیتیک تبدیل شده و هر روز در کشورهای مختلف پیشرفت می‌کند.

وی ادامه داد: به این دلیل در مرزهای جنوبی کشورهای همسود نفوذ سازمان های تروریستی و افراط‌گرایی افزایش خواهد یافت و منجر به تشدید تهدیدات امنیت و ‌بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

رئیس جمهور تاجیکستان ادامه داد: متاسفانه، نسبت به این سازمان های تروریستی و افراط‌گرایی برخی کشورها «استانداردهای دوگانه» پیاده می کنند، آنها مورد حمایت سیاسی، روحی، ایدئولوژیک و مهمتر از همه، مالی و مادی قرار می‌گیرند.

رحمان تاکید کرد: تشدید فعالیت گروه‌های تروریستی در سال های اخیر به امنیت و ثبات کشورهای منطقه و به طور کلی برای تمام جهان تهدید محسوب می‌شود.

رئیس جمهور تاجیکستان اظهار داشت: تهدیدات ناشی از تروریسم بین المللی و افراط‌گرایی در مرز تاجیکستان و افغانستان که مرزهای جنوبی کشورهای مشترک المنافع می باشند، بیش از پیش افزایش یافته و در جلوگیری از این پدیده ها در این قسمت همبستگی، همکاری، کمک متقابل و حمایت دائمی کشورهای عضو نقش مهمی ایفا می‌کند.

رحمان افزود: تاجیکستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته قرار دارد و برای جلوگیری از این تهدیدات نه تنها برای امنیت و ثبات خود بلکه دیگر کشورهای منطقه به طور مداوم اقدامات عملی انجام می‌دهد.   

رئیس جمهور تاجیکستان از تشدید اقدامات خرابکارانه گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا با بهره برداری از پایگاه‌های اینترنتی و سایبری ابراز نگرانی کرد.

وی خطاب به شرکت کنندگان نشست درخواست کرد که برای تحکیم مبارزه قاطع در این مسیر تمام تلاش خود را به کار برند.    

جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت.

بیانیه تأسیس این جامعه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضاء شد.

عضویت گرجستان در این جامعه به دنبال تصمیم رسمی رؤسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور این کشور در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر