۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۲۹
برای جلوگیری از عودت سیستم‌های معیوب به کشور سازنده صورت گرفت
تاکنون آزمایشگاهی برای تعمیر سیستم‌های انتقال شرکت زیرساخت وجود نداشت و یونیت‌های انتقال معیوب باید برای تعمیر به شرکت سازنده خارجی تحویل می‌شد، اما اکنون این آزمایشگاه ایجاد شده تا از خروج ارز و هدر رفت زمان جلوگیری شود.

«تست یونیت‌های سیستم‌های انتقال قبل و پس از تعمیر»، «آموزش تخصصی روی سیستم‌های آزمایشگاهی فاقد ترافیک» و «شبیه‌سازی مدل ترافیکی سامانه‌های آزمایشگاهی برای تجزیه و تحلیل اشکالات سامانه‌های دارای ترافیک و برطرف کردن ایراد شبکه ارتباطی کشور» از اهداف این پروژه است.

افزایش توان کارکنان اداره کل مهندسی شبکه و هماهنگی شرکت ارتباطات زیرساخت، تعمیرات برای رفع اشکالاتی که پیش از این به سختی توسط کارشناسان خارجی در شبکه ارتباطی کشور برطرف می‌شد از دیگر مزایا و نتایج ایجاد این آزمایشگاه است.

با راه‌اندازی این آزمایشگاه تست یونیت‌های ارسال شده از مراکز استانی امکان پذیر شده است.

طبق اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، حدود 70 درصد یونیت‌های ارسالی دارای ایرادات جزئی هستند و به راحتی می‌توانند پس از تعمیر در شبکه انتقال مورد استفاده قرار بگیرند، اما چون مرکزی برای تست و رفع عیب وجود نداشت این یونیت‌ها به عنوان یونیت‌های خراب به شرکت سازنده در خارج از کشور برای تعمیر ارسال می‌شد که این فرایند گاه باعث می‌شد حتی یونیت‌های سالم چند ماه از رده خارج شوند تا مشخص شود هیچ اشکالی ندارند و قابل استفاده در شبکه راه دور هستند.

مهمترین مزایای این طرح صرفه‌جویی قابل توجه ارزی بین یک تا سه میلیارد ریال در ماه و صرفه‌جویی در زمان ارسال و دریافت تعمیر یونیت‌های معیوب است زیرا گاهی تعمیر یونیت‌ها 6 ماه طول می‌کشید که طی این مدت یونیت‌ها عملا قابلیت استفاده در شبکه را نداشتند.

ایجاد فضایی مناسب برای آموزش‌های تخصصی به منظور افزایش کارایی و به دور از نگرانی از قطع سیستم دارای ترافیک از دیگر مزایای این آزمایشگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر