۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۱۸۴
در اولین واکنش فلسطینی‌ها به قصد آمریکا برای برگزاری نشستی اقتصادی مربوط به فلسطین در بحرین، سخنگوی تشکیلات خودگردان این اقدام را «عقیم» خواند و افزود، طرح‌ اقتصادی بدون افق سیاسی «بی‌نتیجه» است.

به گزارش پایداری ملی، یکشنبه  کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد با برگزاری نشستی  در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در بحرین بخش اول طرح خود برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» را رونمایی کند؛ نشست منامه با هدف جذب سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد. 

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان اولین مقام فلسطینی که به اقدام کاخ سفید واکنش نشان می‌دهد، به شبکه «سی‌ان‌ان‌» آمریکا گفت؛ کنفرانسی که آمریکا آن را اعلام کرده و اولین گام در راستای طرحش برای «صلح در خاورمیانه» موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود، «عقیم» است.

وی افزود: هر طرح اقتصادی بدون افق‌های سیاسی به نتیجه‌ای منجر نمی‌شود، فلسطینی‌ها هیچ پیشنهادی را بدون تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی قبول نخواهند کرد.

ابوردینه درباره حضور یا عدم حضور فلسطین در نشست بحرین اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در این باره تصمیم می‌گیرد اما نشستی مشابه نیز در مارس 2018 در آمریکا برای بهبود اوضاع اقتصادی ساکنان غزه برگزار شد و فلسطینی‌ها ترجیح دادند در آن شرکت نکنند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارش هفته گذشته خود نوشت، معامله قرن ایجاد «فلسطین جدید» بدون ارتش و سلاح را مطرح می‌کند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر