۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۲
رئیس پلیس فتای گیلان:
رئیس پلیس فتای گیلان گفت: شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک با جاذبه‌های کاذب و اغوا کننده قصد تغییر ذائقه و بی‌هویت کردن خانواده‌ها را دارند.

ایرج محمدخانی در جمع اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان این نشست را به منظور فرهنگ‌سازی، آموزش و ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی برای اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان عنوان کرد.

وی ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی جامعه پیرامون آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات فضای مجازی را از محورهای اساسی برنامه‌های این پلیس در سال جاری ذکر کرد.

رئیس پلیس فتای گیلان، با تشریح جرایم سایبری و دسته‌بندی آن در فضای مجازی به‌ویژه در حوزه خانواده و ارائه شایع‌ترین جرایم رایانه‌ای به صورت اسلاید، شناخت چالش‌ها و تهدیدهای این فضا را بسیار مهم و تعیین کننده دانست.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک با جاذبه‌های کاذب و اغوا کننده و انتشار محتوای غیر اخلاقی ترویج فرهنگ ابتذال غرب، قصد تغییر ذائقه و بی‌هویت کردن خانواده‌ها را دارند.

به گفته محمدخانی، نباید مجذوب جذابیت‌های کاذب و اغوا کننده شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک شد.

وی به وضعیت برخی از افراد که با نادیده گرفتن چارچوب اخلاقی و اشتراک‌گذاری هویت و تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت، اشاره کرد و یادآور شد: این امر موجب سوء‌استفاده بزهکاران سایبری در فضای مجازی شده بود.

این مسئول، رعایت توصیه‌های پلیس فتا و توجه به نکات ایمنی را موجب پیشگیری از وقوع چنین مشکلات ناگوار دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر