۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۶۷۷
توصیه‌ی رئیس پلیس فتا ایلام:
‌رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق رسید پستی جعلی هشدار داد و گفت: شهروندانی که خریدهای اینترنتی انجام می‌دهند مراقب این نوع کلاهبرداری باشند.
‌به گزارش پایداری ملی، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: خرید و فروش اینترنتی و بانکداری الکترونیکی با هدف سهولت در معاملات و نقل و انتقال مالی بستر مناسبی را برای کسب و کار راه‌اندازی کرده و به سرعت در حال رشد است و استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت این حوزه، سودجویان و کلاهبرداران را بر آن داشته که با سو استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری استفاده کنند، ادامه داد: در یک روش کلاهبرداری، افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش تجهیزات و وسایل مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها در ازای واریز مبلغ بیعانه یک رسید پستی جعلی که از قبل طراحی و تهیه شده است برای خریداران ارسال می‌کنند.

جمالی تصریح کرد: کلاهبرداران پس از واریز وجه توسط خریداران به حساب آن‌ها دیگر نه کالایی ارسال می‌کنند و نه پاسخگو هستند و با این کار ضمن کلاهبرداری مالی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان عنوان کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی از صحت آگهی منتشر شده یا هویت فروشنده کاملاً مطمئن شوند و مواردی همچون، زمان تحویل کالا، مبلغ، تاریخ، زمان انجام تراکنش و همچنین شباهت رسید پستی با سایر رسیدهای چاپ شده، توسط فروشنده به دقت کنترل شود.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر