۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۵۸۳
رئیس بخش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان گفت: سایت‌های مسدود شده در این کشور به طور کامل باز شده و در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، «کامل آلامجان‌اف» رئیس بخش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان گفت: سایت‌های مسدود شده در این کشور به طور کامل باز شده و در دسترس قرار گرفته است.

آلامجان اف از رفع مشکلات فنی برای فعالیت سایت‌های BBC Uzbek, Amnesty International, HRW, Voice of America, فرغانه.رو و دیگر سایت‌ها در ازبکستان خبر داد.

پیش از این، اعلام شده بود مشکل دسترسی به برخی منابع اینترنتی را که توسط «ایرلیم دیزیر» نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش رسانه‌های همگانی مطرح شده بود را بررسی خواهد کرد.

نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش رسانه‌های همگانی در ماه آوریل از دولت ازبکستان درخواست توقف مسدود کردن سایت‌های خبری را کرده بود.

رئیس بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان اظهار داشت: در نتیجه بررسی‌های انجام شده مشکلات فنی که برای فعالیت کامل منابع اینترنتی در ازبکستان ایجاد شده بود شناسایی و اقدامات مربوطه برای رفع آنها انجام گرفت.  

آلامجان اف در عین حال از رسانه‌های خارجی و به طور کلی از روزنامه نگاران درخواست کرد که در فعالیت خود از اصول روزنامه نگاری حرفه‌ای پیروی و اخبار مغرضانه و بی اساس را منتشر نکنند.

وی همچنین تاکید کرد: رئیس جمهور ازبکستان همیشه از لزوم آزادی بیان در کشور دفاع می‌کند و این آژانس به فعالیت خود در زمینه حمایت از روزنامه نگاران، توسعه رسانه‌های گروهی و روزنامه نگاری مدنی، تکامل پایه حقوقی و افزایش شفافیت فعالیت سازمان‌های دولتی ادامه می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر