۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۵۳۸
رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به درگیری نظامی با کلمبیا هشدار داده است.
به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه کلمبیا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که یک واحد نظامی ونزوئلا 200 متر وارد مرزهای این کشور شده است.

این بیانیه افزود: حدود 30 نفر از پرسنل نظامی ونزوئلا حدود 20 دقیقه وارد مرزهای کلمبیا شده‌اند. سربازان ارتش ونزوئلا پس از آنکه بوگوتا یک فروند بالگرد به همراه سربازان را به منطقه اعزام کرده است، به سوی مرزهای ونزوئلا عقب نشینی کرده‌اند.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز در واکنش به بیانیه وزارت خارجه کلمبیا تهدید کرده است که تنش های نظامی بین دو کشور تشدید خواهد شد.

وی در این باره گفت: برخی لفاظی های تند وجود دارد که می تواند منجر به درگیری نظامی در مرز شود. تحرکات کلمبیا در مناطق مرزی بخشی از طرح و برنامه آمریکای امپریالیست است.

طی سال های گذشته تنش های سیاسی موجب شده است تا ونزوئلا و کلمبیا بارها سفرای خود را فرا بخوانند. این تنش ها در اوت 2018 میلادی پس از ترور نافرجام مادورو تشدید شده است. کاراکاس دولت کلمبیا را به دست داشتن در این ترور متهم کرده است. البته وزارت خارجه کلمبیا هرگونه دست داشتن در این توطئه را رد کرده و در ماه فوریه بوگوتا تصمیم گرفت تا مرز خود با ونزوئلا را به صورت موقت مسدود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر