۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۵۳۵
تهران به عنوان پایتخت کشور دارای ظرفیت های متعددی برای توسعه صنعتی است، اما این استان اکنون از وجود برخی موانع تولید رنج می‌برد و صنعتگران آن چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.
به گزارش پایداری ملی، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نام گذاری شده است، جوانان استان تهران با فعالیت بیش از پیش خود در پی رونق تولید در این استان هستند و در حالی که صحبت از فشار تحریم‌ها و بی ثباتی بازار بحث داغ این روزها است، واحدهای تولیدی استان تهران در خط مقدم تولید و اشتغال زایی با تحمل سختی‌ها در پی حفظ اشتغال موجود و نیز اشتغال زایی هستند.

مدیر یکی از کارخانه‌های مشهور استان تهران که محصولاتش به اروپا نیز صادر می‌شود، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در پی آن هستیم، تا با توسعه این کارخانه در فیروزکوه ۴۵۰ نفر دیگر را به کار گیرد.

وی اضافه کرد: محصولات ما به کشورهای اروپایی و حتی آمریکای لاتین صادر شده است، اما بزرگ‌ترین مشکل ما تهیه آب از منابع پایدار است، در حال حاضر آب شهرک صنعتی در فیروزکوه از چاه‌ها تأمین می‌شود، در حالی که نیاز است، این آب از سد نمرود تأمین شود.

یکی از کارگران واحد تولیدی موفق دیگری در پردیس نیز به خبرنگار مهر گفت: من از دی ماه ۹۶ در این واحد تولیدی مشغول به کار شدم و خدا را شکر تا به امروز حقوقم یک روز نیز به تأخیر نیفتاده است.

مدیر کارخانه فعال دیگری در پاکدشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما ۱۵۲ نفر شاغل در این کارخانه داریم و با اجرای طرح توسعه کارخانه میزان اشتغالمان بالغ بر ۷۵۰ نفر خواهد شد و ظرفیت تولید نیز ۴ برابر خواهد شد.

وی گفت: واحد تولیدی ما برای اجرایی کردن طرح‌های توسعه نیازمند رفع موانع تولید است.

درصد فارغ التحصیلان در استان تهران از سایر استان‌ها بیشتر است

استفاده از تکنولوژی روز، با استفاده از تجربه و مواد اولیه با کیفیت موجب شده تا بسیاری از کارخانجات استان تهران علی رغم تحریم‌ها و دشمنی‌ها بتوانند، نه تنها با مشکل مواجه نشوند، که طرح‌های توسعه‌ای نیز اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران علت این شور و نشاط و توسعه صنعتی در استان تهران را درصد بالای حضور فارغ التحصیلان پر انگیزه در این استان دانست و به خبرنگار مهر گفت: بر اساس آمار سال ۹۷، حدود ۱۷ درصد از فارغ التحصیلان سایر استان‌ها به طور معمول به سمت استان تهران مهاجرت می‌کنند.

محمد امامی امین گفت: بازار تهران ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.



وی خواستار هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها برای کاهش نرخ بیکاری شد.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی همکاری نمی‌کنند

اما کاهش نرخ بیکاری و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان نیاز به حمایت مسئولین و رفع موانع دارند.

بخش اعظمی از این موانع و مشکلات عدم نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش بوده و استاندار تهران معتقد است، که بانک‌ها در این استان با واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کنند.

انوشیروان محسنی بندپی ، اظهار داشت: در حال حاضر میانگین تسهیلات اشتغال در استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است، در حالی که سال جاری، سال رونق تولید است و باید به هر طریق از اشتغال موجود صیانت کرد و در پی ایجاد اشتغال بود.

وی به افزایش نرخ بیکاری در این استان اشاره کرد و انگشت اتهام این افزایش بیکاری را به سوی بانک‌ها گرفت و گفت: عدم تعامل و همکاری سیستم بانکی سبب شد، تا نرخ بیکاری در استان تهران در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ یک درصد افزایش یابد.

قرار گرفتن استان تهران در بهترین مسیر ارتباطی کشور و نیز نزدیکی به پایتخت، از عواملی است، که می‌تواند، سبب رشد بیش از پیش واحدهای تولیدی در این استان شود و فرصت سرمایه گذاری را برای صاحبان صنایع فراهم کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر