۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۸۴۹۲
استاندار زنجان با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از نهاد خانواده گفت: در این پروژه هم کارفرما، هم یاوران و هم ناظر خواهیم داشت و از موازی‌کاری هم جلوگیری خواهیم کرد.
به گزارش پایداری ملی، فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه ثمین‌تاب زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت خیران و مدیریتی که وجود دارد در همه حوزه‌های بهزیستی خدمات بسیار خوبی ارائه می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه خیران و ما مدیران باید کمک کنیم که خدمات بیشتری ارائه شود، تصریح کرد: البته رایزنی‌هایی با معاون بهزیستی انجام دادیم که برخی از خدمات به صورت پایلوت در استان اجرایی شود.

وی افزود: علاوه بر این ما امیدواریم در حوزه اجتماعی، علاوه بر اعتبارات عمومی، اعتبارات خاصی نیز که به استان وارد می‌شود به تناسب اگر باید کم داده شود، اعتبارات بهزیستی 100 درصد اختصاص یابد.

حقیقی در ادامه ضمن تشریح موضوعات و آسیب‌های اجتماعی که قرار است در استان به صورت پایلوت اجرایی شود، گفت: از جمله این موضوعات بحث پیشگیری از طلاق و آموزش قبل از ازدواج است که از اسفندماه ابلاغ کردیم که همه زوجین قبل از عقد 6 ساعت آموزش ببینند.

استاندار زنجان افزود: موضوع دوم نیز پیشگیری از اعتیاد است که این را هم قصد داریم به صورت پایلوت در استان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه یک کار دیگر نیز ستاد صیانت از نهاد خانواده است که به کلیت خانواده می‌پردازد و جنبه‌های متفاوتی را در برمی‌گیرد، گفت: در این پروژه هم کارفرما، هم یاوران و هم ناظر خواهیم داشت و از موازی‌کاری هم جلوگیری خواهیم کرد.

حقیقی ادامه داد: در این راستا از ظرفیت خیران استفاده شده و فرمانداران نیز به عنوان ناظر فعالیت خواهند کرد.

استاندار زنجان همچنین به برنامه استان در حوزه مناسب‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز دو جلسه برگزار شده است و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: البته قبول دارم که این مبحث زمان‌بر است اما یقینا اماکنی که درست می‌شود و پروژه‌هایی که ایجاد می‌شود، حتما مناسب‌سازی را خواهند داشت.

حقیقی ادامه داد: یقینا پروژه‌هایی که ایجاد می‌شود، مناسب‌سازی برای معلولان را در نظر خواهیم داشت.

استاندار زنجان در این بازدید در ضیافت افطار به همراه کودکان زیرپوشش مراکز نگهداری بهزیستی حضور یافته و از بخش‌های مختلف شیرخوارگاه ثمین‌تاب بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر