۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۶۲
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در همدان با تأکید بر اینکه آزادی‌ افسارگسیخته در فضای مجازی تهدید جدی برای جامعه است گفت: آسیب‌های فضای مجازی باید اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش پایداری ملی، مهدی نقوی پیش از ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی مدرسان سواد رسانه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی که از سوی دانشگاه آزاد و با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان برگزار شد اظهار کرد: فضای مجازی نیازمند آموزش است و آسیب‌های آن باید به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت ماهوی میان ارزش‌های جامعه غربی با مفاهیم ارزشی موجود در نظام اسلامی، ضرورت شناخت صحیح این فضا و تحلیل محتوا و پیشگیری از ابتلائات ضد ارزشی آن ضروری است.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در همدان گفت: نظام سرمایه‌داری غرب با سرمایه‌گذاری در حوزه فضای مجازی دنبال ضربه زدن به ارزش‌های اصیل انسانی و الهی همچون حریم خانواده، کسب روزی حلال و اعتقادات مذهبی و نظایر آن است.

وی آزادی‌های افسارگسیخته موجود در فضای مجازی را تهدید جدی برای جامعه دانست و تأکید کرد: اینکه افراد در فضای مجازی قادر هستند احساسات، دلتنگی‌ها، عقده‌ها و هر آنچه را که میل دارند بدون هیچ هراسی بیان کنند، نشان می‌دهد لیبرالیسم به شکل کامل و در قالب یک زندگی دوم پیاده‌سازی شده و زمینه‌سازی وقوع بسیاری از جرائم در اجتماع است.

نقوی بیان کرد: مهم‌ترین راهکارهای رویارویی صحیح با دنیای مجازی، افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت باورها و ارزش‌های دینی و اصول سنتی و مذهبی، استفاده از برنامه‌های جایگزین، تقویت محتوا و قدرت فنی و پشتیبانی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و معرفی و ترویج علوم انسانی بومی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر