۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۸۳۳۹
رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی غیربومی در کشور موجب شده است به‌طور ناخواسته مدیریت رسانه کشور از دسترس مسئولان ما خارج شد و در اختیار افراد خارج از مرزها برای رسیدن به اهداف آنان قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، محمدحسین رمضانی در یادداشت خود به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نوشت: دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد به کشور ضربه بزند و در حال حاضر از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته است که ملت ایران بایستی مقابل آن، آرایش مناسب بگیرد.

شبیه این هشدار در بیانیه گام دوم انقلاب هم آمده بود که رهبر فرمودند: ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضد معنویت و ضد اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم، دستگاه‌های مسئول حکومتی دراین‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد.

با توجه به اینکه ویژگی دیده‌بان شناسایی موقعیت و فعالیت دشمنان و اطلاع‌رسانی به‌موقع به نیروهای خودی است، دیده‌بان انقلاب نیز در دهه اخیر، مشابه این هشدارها را در سخنرانی‌های خود مطرح کردند.

باتوجه به اینکه در دهه اخیر شاهد رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی غیربومی در کشور بودیم، به‌طور ناخواسته مدیریت رسانه کشور از دسترس مسئولان ما خارج شد و در اختیار افراد خارج از مرزها قرار گرفت.

متأسفانه مسئولان ما در اوایل هیچ حدومرزی را برای این شبکه‌ها ترسیم نکرده بودند تا اینکه در دی‌ماه سال گذشته متوجه شدند که امنیت نظام با همان سلاح‌هایی که دشمن به اسم تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و... طراحی و به راحت‌ترین شکل در اختیار جوانان و حتی نوجوانان ما قرار داده، به مخاطره افتاده است.

حالا جوانان این مرز و بوم با این سلاح به‌جای اینکه با دشمن مقابله کنند، به جان نیروهای خودی افتادند و با اذهان پر از شبهه و شایعه، قصد نابودی انقلاب را دارند.

حوادث و اتفاقاتی که به وجود آمد موجب شد شبکه‌های اجتماعی غیربومی زنگ خطری بزرگ برای انقلاب اسلامی‌شود و مسئولان را وادار به فراهم کردن بستر شبکه‌های اجتماعی بومی کند که متأسفانه پس از چند ماه هنوز برخی از این شبکه‌ها مثل اینستاگرام و... در حال جولان دادن هستند.

ما هر روز شاهد قربانی شدن جوانان و حتی نوجوانان در این قتلگاه هستیم و مسئولان هنوز به فکر تقویت و توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی نیفتاده، تدبیری برای کنترل این شبکه‌های غیربومی ندارند و روش استفاده صحیح از این شبکه‌ها را به جوانان و نوجوانان آموزش نداده‌اند.

 روزانه هزاران شبهه و شایعه در این فضا تولید و منتشر می‌شود و همه به قصد ضربه زدن به ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی و سیاسی جوانان است که نمونه بارز آن شایعه‌ای بی‌اساس و کذب بود که موجب شهادت طلبه همدانی شد.

کارایی فضای مجازی برای دشمنان انقلاب اسلامی فراتر از این است. آن‌ها اگر از لحاظ اقتصادی و سیاسی آرایش جنگی گرفته‌اند با توجه و با کمک همین فضای مجازی است.

به‌راحتی بازار اقتصادی کشور را ملتهب، مردم را دعوت به شورش علیه نظام می‌کنند و اعتقاد جوانان ما را به سرقت می‌برند؛ اما متأسفانه مسئولان ما در این چند سال اخیر با سهل‌انگاری از آن عبور کرده‌اند.

اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند وظیفه ملت در مقابل آرایش جنگی دشمن، ایستادگی و آرایش متناسب با آن است؛ یعنی کسانی که توانایی پاسخ به شبهات و شایعات را دارند، وظیفه دارند به میدان بیایند و در فضای مجازی با قدرت قلم و بیان خود با تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان مقابله کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر