۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۷۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سرقت برق و مشترکان غیرمجاز در استان کرمانشاه گفت: اکنون ۱۰ هزار مشترک غیرمجاز برق در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش پایداری ملی، امیدعلی مرآتی پبا اشاره به اینکه 763 هزار و 255 مشترک برق در بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و معابر استان وجود دارد، اظهار داشت: 10 هزار مشترک غیرمجاز برق نیز در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان تلفات برق در استان طی سال گذشته 14.76 درصد بوده است عنوان کرد: در سال گذشته سرقت انرژی برق به دو صورت سرقت تجهیزات شبکه و برق و دیگری سرقت انرژی در استان افزایش یافت.

مرآتی با اشاره به اینکه سرقت انرژی در واقع انشعابات غیرمجاز و استفاده از برق بدون داشتن کنتور است گفت: این سرقت مشکلات بسیاری را برای شرکت و مشترکان قانونی ایجاد کرده است و تمهیداتی اندیشیده شده که با کمک نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد ‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت نامشهود برق با استفاده از اقدامات تخصصی روی کنتورهای برق انجام می‌شود افزود: نیمی از کنتورهای برق استان از نوع مکانیکی و قدیمی هستند که با اقداماتی تخصصی از آن‌ها سرقت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات برق شامل سرقت سیم شبکه و ترانسفورماتورها است بیان کرد: این نوع سرقت به دلیل نوسانات قیمت سیم و آلومینیوم هر روز در شهر کرمانشاه رو به افزایش است و در سال گذشته کمترین سرقت سیم برق مربوط به پاسگاه جلالوند و بیشترین نیز مربوط به پاسگاه نیایش با 79 مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه میزان خسارت سرقت سیم در سال‌ گذشته را یک میلیارد و 650 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برنامه مدونی برای تبدیل شبکه سیمی به کابل‌های خودنگهدار وجود دارد اما با توجه به کمبود نقدینگی به طور احتمالی امسال محقق نشود.

مرآتی با بیان اینکه سهم شرکت توزیع نیروی برق استان از اعتبارات عمرانی بسیار محدود است بیان کرد: در سال گذشته در مجموع دو میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این شرکت تخصیص داده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: شهرستان کرمانشاه بیش از 1.5 برابر شرکت توزیع ایلام مشترک دارد اما اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده برای این شهرستان تنها 300 میلیون تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر