۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۲۸
رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس با ذکر اینکه داعش برای ترویج ایدئولوژی‌ خود نیاز به قلمرو خاصی ندارد، گفت این گروه همچنان بزرگترین تهدید انگلیس به حساب می آید.
به گزارش پایداری ملی، «اندرو پارکر» رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) تأکید کرد که «داعش» همچنان بزرگ‌ترین تهدید بریتانیا است و این گروه پشت پرده چهار توطئه از پنج توطئه تروریستی سال گذشته در غرب بوده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل روز چهارشنبه گزارش کرد، پارکر گفته، علی‌رغم از بین رفتن آخرین پناهگاه داعش در سوریه، تبلیغات منفی این گروه، الهام‌بخش گروههای افراطی در غرب می‌شود.

وی توضیح داد که داعش به منظور احیای ایدوئولوژی‌های افراطی خود نیاز به قلمرو خاصی ندارد.

پارکر در گفت‌وگو با «ایونینگ استاندارد» تصریح کرد: «در میان چندین تهدیدات تروریستی که انگلیس با آن مواجه است، تروریسم اسلامی همچنان حادترین این تهدیدها به حساب می‌آید».

وی تأکید کرد که 80 درصد از توطئه‌های تروریستی که در سال 2018 خنثی شد، توسط افرادی طرح‌ریزی شده است که از ایدوئولوژی داعش الهام گرفته بودند و این در حالی است که این افراد به هیچ عنوان با تکفیری‌های داعش در عراق یا سوریه ارتباطی نداشتند.

سازمان اطلاعات داخلی انگلیس ادامه داد: «ما همچنین می‌دانیم که اعضای باقیمانده داعش، علی‌رغم شکست‌های خود،  در خصوص هدایت حملات تروریستی در سراسر جهان از جمله خاک اروپا مصمم هستند».

این مقام انگلیسی در خصوص اهداف مشترک القاعده و داعش گفت:‌ «القاعده نیز چنین اهدافی (مشترک با داعش) را دنبال می‌کند و میل و توانمندی آنها برای حمله به غرب کمرنگ نشده است، اما داعش در کانون توجه قرار دارد».

در این گزارش آمده است که انگلیس در سال 2017، پنج بار هدف حملات تروریستی قرار گرفت و 14 فرد افراطی را شناسایی و چهار توطئه گروه‌های افراطی را خنثی کرد.

اظهارات پارکر بعد از آن مطرح شده است که اخیراً و برای اولین بار ظرف چند سال گذشته تصاویر جدیدی از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در قالب یک ویدئو جدید منتشر شده است. (جزئیات بیشتر)

وی در این نوار ویدئویی تصریح کرد که بمب‌گذاری‌های اخیر در روز عید پاک در سریلانکا که به کشته شدن بیش از 250 نفر منجر شد، «بخشی از عملیات انتقامی» بوده است که در کمین غرب بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر