۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۰۹۰
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان گفت: در جنگ اقتصادی دولت باید با ایجاد بسته‌های حمایتی از یک سو و ایجاد مشوق‌هایی برای کارفرمایان در جهت حمایت از کارگران از سوی دیگر، نسبت به بهبود کیفیت زندگی کارگران اقدام کند.
به گزارش پایداری ملی، معدن و تجارت استان اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی اظهار کرد: کارگران، بخش مهمی از خانواده کارفرمایان هستند و از دیرباز روابط بسیار نزدیک و پر مهری با کارفرمایان داشته و تامین آسایش و معاش کارگران همواره از مهمترین دغدغه های کارفرمایان محسوب می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان بیان داشت: در سال‌های اخیر مشکلات فراوان کارفرمایان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، تغییرات ناگهانی قوانین و مقررات حوزه کسب و کار و دخالت‌های دولت در روابط بین کارگر و کارفرما، شاهد سردی این روابط بوده‌ایم که در مواردی منجر به ایجاد تناقش میان کارگر و کارفرما شده است.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث کار در استان اصفهان افزود: عامل اصلی بروز چنین حوادثی مسائل روحی و عاطفی هستند که ریشه در وضعیت معیشتی کارگران دارد.

سهل‌آبادی گفت: همه می‌دانیم که کارفرمایان موظف به بهبود وضعیت معیشتی کارگران هستند ولی از آنجا که در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و مدیران واحدهای تولیدی برای ادامه کار با مشکلات فروان داخلی و بین‌المللی روبرو هستند، دولت بایستی با ایجاد بسته‌های حمایتی مانند امکان آموزش نکات ایمنی و ارتقا مهارت‌های کارگران، امکان تحصیل رایگان برای فرزندان کارگران، ارائه خدمات ویژه بهداشتی، ایجاد محل‌هایی برای تفریح و سرگرمی خانواده کارگران و... از یک سو و ایجاد مشوق‌هایی برای کارفرمایان در جهت حمایت از کارگران از سوی دیگر، نسبت به بهبود کیفیت زندگی کارگران اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر