۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۱۷
مدیرکل پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های فرسوده کماکان در مدار قرار دارند که قدمت آن‌ها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. اما بر اساس برنامه‌های طراحی شده، با افزایش ظرفیت تولید امکان بازنشستگی این نیروگاه‌ها را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش پایداری ملی، غلامرضا مهرداد امروز در نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق کشور در جمع خبرنگاران مبنی بر برنامه‌های وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته ظرفیت تولید نیروگاه‌ها را شاهد خواهیم بود که این مساله می‌تواند تأثیر زیادی در تأمین برق کشور داشته باشد.

وی افزود: ایران جزو کشورهایی است که نرخ رشد قابل توجهی در مصرف برق دارد. این مساله با توجه به در حال توسعه بودن ایران بسیار قابل توجه است. به طوری که سالیانه میزان مصرف برق ۵ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که هر سال باید ۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نامی شبکه برق کشور اضافه شود تا امکان تأمین مصرف را داشته باشیم گفت: همه ساله برای آمادگی نیروگاه‌ها و تأمین نیاز برق در فصل تابستان بلافاصله پس از پایان پیک اقدامات لازم را آغاز می‌کنیم، بر همین اساس نیز امسال تعمیرات نیروگاه‌ها بر اساس استانداردهای لازم پس از پایان فصل تابستان استارت خورد.

او با بیان این‌که بخش اعظمی از تعمیرات نیروگاه‌ها انجام شده است ابراز کرد: طبق تدابیر در نظر گرفته شده تا اواسط خردادماه، کلیه برنامه‌ها عملیات اجرایی خود را به پایان می‌رسانند و امیدواریم که نیروگاه‌های موجود و نیروگاه‌های جدید بتوانند پاسخگوی نیاز شبکه‌ی سراسری برق کشور باشند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور گفت: با توجه به این‌که وضعیت سدها نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است، می‌توانیم به تأمین برق از سوی نیروگاه‌های برق آبی نیز امیدوار باشیم و پیش‌بینی می‌شود که امسال تابستان مشکل خاصی برای تأمین برق نداشته باشیم.

مهرداد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توان فنی ایران برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کشور در صنعت برق اظهار کرد: در حال حاضر حتی تجهیزاتی که تکنولوژی بالایی دارند، مانند پره‌های توربین کار در کشور تولید می‌شود و باید گفت: وابستگی به تجهیزات به لحاظ تکنولوژی در این صنعت زیاد نیستند و ما می‌توانیم بیش از ۸۰ درصد تجهیزات را در داخل کشور تولید کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر