۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۶
فرماندار شیراز:
قرارگاه زیستی شهرستان شیراز برای نخستین‌بار در این شهرستان تشکیل شد و اعضای آن احکام خود را دریافت کردند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز،زرین کلاه در نخستین جلسه قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان که در فرمانداری شیراز برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل، این موضوع را برای کشور حیاتی دانست و اظهار داشت: تهدیدات زیستی در دو گونه کلاسیک و نوین اعمال شده که تمهید عملیات مربوط به پدافند غیرعامل در مقابل آنها، موجب حفاظت از سرمایه‌های انسانی و اقتصادی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب آنها می‌شود.

جواد زرین کلاه افزود: وظایف این قرارگاه را مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی تشکیل می‌دهند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه هدف از تشکیل این قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی طبیعی و غیرطبیعی است، افزود: پیشگیری از آسیب رساندن به زیرساخت‌های اقتصادی، حفظ امنیت بهداشتی و غذایی و حفظ سلامت عمومی جامعه از دیگر اهداف تهدیدات زیستی در زمان صلح به شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه زیستی شیراز با بیان اهداف، برنامه‌ها، سیاست‌ها، وظایف دستگاه‌ها و فلسفه وجودی دستگاه‌های عضو قرارگاه به طور کامل برای اعضا، خاطرنشان کرد: تشکیل این قرارگاه و برقراری منظم جلسات مربوطه و تهیه طرح‌های مرتبط با پیشگیری از بروز هرگونه واقعه زیست‌محیطی برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است و تمام اعضای قرارگاه موظفند به طور جدی در ایجاد آمادگی‌ها و افزایش توان بالقوه برای هرگونه وضعیت مشارکت کنند.

در پایان نخستین جلسه قرارگاه پدافند زیستی شیراز احکام اعضا توسط فرماندار و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان ابلاغ شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر