۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۸۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : 27 هزار گونه زیستی در سراسر دنیا در حال انقراض و در لیست قرمز جهانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایداری ملی، حبیب مسیحی تازیانی ظهر امروز در همایش روز جهانی زمین پاک در بندرعباس اظهار داشت: شعار سال مختص یک روز و سال نیست بلکه برای همه روزها و سال‌ها خواهد بود.

وی بر ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در مدارس استان تاکید کرد و افزود: امروز شاهد هستیم که معلمان به دانش‌آموزان در مورد زمین و مبحث سلامت، علم‌آموزی می‌کنند، ما باید زودتر این موضوع را در مدارس مطرح می‌کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: تنوع زیستی، کلید و شاخص سلامت اکوسیستم است، ما جزعی از اکوسیستم هستیم، اگر تنوع زیستی سالم بماند و متنوع باشد برای ما هم مفید فایده خواهد بود.

مسیحی با بیان اینکه 27 هزار گونه در سراسر دنیا در حال انقراض یا در لیست قرمز جهانی قرار گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: این گونه‌ها 27 درصد گونه‌های کل دنیا هستند که در حال نابودی‌اند.

وحی بیان داشت: عدم توسعه پایدار و تصمیماتی که در بٌعد اکولوژیکی هر منطقه پایدار نباشد می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه  تعداد 120 نفر نیروهای محیط زیست در هرمزگان هستند، خاطرنشان کرد: جمع کثیری از مدیران همگام هستند و خود را هم سو با محیط زیست می‌دانند و ما نیز همه مدیران را حافظان محیط زیست می‌دانیم.

مسیحی تازیانی گفت: دو تن از شهرداران استان‌مان در مدیریت پسماند گام بزرگی برداشته‌اند که جا دارد از زحمات آنها تقدیر کرد.

وی در پایان هرمزگان را دارای اکوسیستم ایده‌آل دانست که با تاثیر سه قلمرو جغرافیایی، تنوع زیستی ویژه‌ای دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر