۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۹۷
یک هواپیمای برقی نروژی که از جمله طرح‌های جاه طلبانه در این زمینه محسوب می‌شود برای نخستین بار بر فراز آسمان این کشور با موفقیت به پرواز درآمده است.

به گزارش پایداری ملی، هواپیمای یادشده که P2 Xcursion نام دارد، توسط شرکت Equator Aircraft تولید شده و پرواز آزمایشی آن در پارک فناوری Eggemoen نروژ انجام شده است.

هواپیمای یادشده دو صندلی دارد و بدنه آن از جنس کامپوزیت است. این هواپیما که تنها می تواند در ارتفاع پایین پرواز کند نخستین بار در ژوئن سال 2018 رونمایی شده بود و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم در 30 مارس به پرواز درآمد.

پرواز آزمایشی این هواپیمای برقی تنها 10 دقیقه به طول انجامید و طی آن قدرت مانور و استحکام آن مورد بررسی قرار گرفت، قرار است از اطلاعات جمع آوری شده از این پرواز برای ارتقای طراحی آن استفاه شود.

موتور 97 کیلووات ساعتی این هواپیما با نام ENGIRO M97 از باتری های لیتیومی بهره می گیرد و وزن این مجموعه حدود 100 کیلوگرم است. هواپیمای برقی مذکور با موتور و باتری فعلی می تواند به مدت 35 دقیقه پرواز کند. اما این زمان در آینده و با تقویت باتری ها و موتورها به 105 دقیقه افزایش می یابد.

قرار است در آینده نه چندان دور یک موتور دیزلی Wankel برای تولید برق به این مجموعه اضافه شود تا زمان پرواز این هواپیما به شش ساعت افزایش یابد. کاهش هزینه پرواز و نگهداری هواپیما، کاهش وزن هواپیما به 750 کیلوگرم، امکان حمل افراد و اشیا با مجموع وزن 240 کیلوگرم، حداکثر سرعت 241 کیلومتر بر ساعت و برد حداکثر 1565 کیلومتری از جمله دیگر ویژگی های هواپیمای مذکور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر