۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۶۰
امام جمعه تبریز در مراسم اختتاحیه دومین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی؛
مراسم اختتاحیه دومین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مدیر کل پدافند غیرعامل استان و رئیس دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین دوره آموزشی تربیت راهنمایان فضای مجازی با مشارکت پدافند غیرعامل استان و دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج از تاریخ 28 لغایت 30 فروردین 98 به مدت 3 روز با حضور 73 نفر در موضوعات آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه ایی و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خود تنظیمی و درمان، فرهنگ شهرت در فضای مجازی، حقوق و جرایم سایبری و... با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در محل دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این مراسم ضمن قدر دانی از مهندس کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل از مشارکت و همراهی سازمان سراج در برگزاری این دوره و نیز تشکر از رئیس دانشگاه تبریز و تمامی دست اندرکاران این دوره گفت: امروزه داشتن سواد رسانه ای و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مورد فضای مجازی از اهمیت بالا برخوردار است.

همچنین ایشان اظهار داشتند: فضای مجازی هم منافع دارد و هم مضرات، ما باید برای این فضا برنامه ریزی داشته باشیم و باید با استفاده از ظرفیت و فرصت های شبکه های اجتماعی مفاهیم اسلامی و بحث حجاب و عفاف را ترویج دهیم.

حجت السلام و المسلمین دکتر آل هاشم با اشاره به رعایت اخلاق، تقوا، انصاف و انقلابی گری در فضای مجازی خاطر نشان کردند: اگر از این فضا آگاهی و اطلاعات لازم و کافی نداشته باشیم زمینه بروز رفتارهای ناهنجار فراهم خواهد شد. لذا، آموزش و شناساندن چالشها و فرصتها و نحوه استفاده از این فضا از ضروریات می باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر