۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۰۲
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم با اشاره به زلزله صبح امروز در این شهرستان، گفت: شهروندان باید در زمان وقوع بلایای طبیعی، حفظ آرامش و عمل به آموخته‌های پدافندغیرعامل را سرلوحه کار قرار دهند.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا نصری صبح امروز با بیان اینکه در آغازین ساعت از روز بخش زیادی از شهروندان در منازل، مدارس و یا معابر قرار دارند، اظهار داشت: افرادی که در هنگام وقوع زلزله در خانه هستند باید فورا از پنجره‌ها، کمدهای بلند و هرگونه اشیایی که ممکن است بر روی آن‌ها سقوط کند فاصله بگیرند.

وی قرار گرفتن در زیر میز، کنج دیوارها، چهارچوب درب‌ها و عدم استفاده از راه پله و آسانسور را از مهمترین اقدامات ایمنی به هنگام وقوع زلزله در منزل برشمرد و افزود: در مدارس نیز علاوه بر این اقدامات، حفظ آرامش، هجوم نیاوردن به سمت درب‌های خروج و نشستن در وسط حیاط به دور از دیوارها و اجسامی که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد، از جمله مهمترین اقدامات ایمنی است.

فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم ادامه داد: دوری کردن از ساختمانهای بلند، بالکن ساختمان‌ها، درختان، دیوارهای شکسته، وسایل در حال سقوط، ویترین شیشه‌ای مغازه‌ها، پلهای روگذر، سیم‌های فشار قوی و تیرهای چراغ برق از اقدامات ایمنی به هنگام وقوع زلزله در معابر و فضای باز به‌شمار می‌رود.

نصری گفت: رانندگان نیز باید در هنگام زلزله، اتومبیل خود را در محلی امن به دور از خطر سقوط اجسام متوقف کنند، رادیو اتومبیل را برای گرفتن اطلاعات باز نگه دارند و تا پایان زلزله درون اتومبیل بمانند.

وی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در ساعت هفت و 11 دقیقه امروز صبح به وقت محلی در عمق 11 کیلومتری زمین ادامه داد: نزدیک‌ترین محل‌ها به مرکز زلزله، شهر درگهان در 23 کیلومتری، بندر لافت با فاصله 27 کیلومتر و بندرخمیر در 36 کیلومتری هستند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم با بیان اینکه زلزله هیچگونه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های عمومی پدافندغیرعامل در قشم برای مقابله با بلایای طبیعی در سطح مطلوبی قرار دارد و شهروندان باید حفظ آرامش و عمل به این آموخته‌ها را سرلوحه کار قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر