۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۱۹۱
معاون اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه ضرورت توسعه مراکز هواشناسی شرق استان، گفت: به زودی تجهیزات جدیدی به مرکز هواشناسی گنبدکاووس الصاق می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا رحمانی نیا صبح امروز در جلسه بررسی عملکرد ادارات در سیل اخیر گنبدکاووس که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه از 22 اسفندماه نشانه‌های نفوذ سامانه بارشی قوی به استان پدیدار شده بود، اظهار کرد: در 23 اسفند نخستین اطلاعیه جوی توسط اداره کل هواشناسی صادر و در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در 25 اسفندماه سامانه بارشی مذکور به حدی قوی جلوه کرده بود که اخطاریه سیل را منتشر و به مدیران کل آب منطقه‌ای و چندین نهاد دیگر اطلاع‌رسانی کردیم، افزود: از همین روز تمامی پرسنل ما تا به امروز در آماده‌باش به سر می‌برند و به صورت شبانه‌روزی نقشه‌های جوی را بررسی می‌کنند.

 معاون اداره کل هواشناسی استان گلستان در جلسه مدیریت بحران 26 اسفندماه گزارش کامل پیش بینی‌ها به ویژه پیش بینی بارش 220 میلی متری طی 72 ساعت را به اطلاع همه مدیران رساندیم، خاطرنشان کرد: بارش‌ها از عصر 26 اسفندماه آغاز و تا بامداد 27 اسفندماه بارش و باد معمولی در استان وجود داشت.

رحمانی‌نیا با تاکید بر اینکه در جلسه مدیریت بحران 17 اسفندماه با حضور استاندار وقت بر میزان بالای بارش‌ها در سه روز آتی هشدار دادیم، ادامه داد: بر این اساس باد در روزهای بعد از آن تا 108 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده بود و بیشتر بارش‌ها نیز در مینودشت و گالیکش با 340 میلی‌متر بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در گنبدکاووس 167 میلی‌متر و در حوزه بالادست گرگانرود نیز بین 130 تا 140 میلی‌متر شده بود، تصریح کرد: ما از تمامی ظرفیت‌های از جمله زیرنویس سیما، مصاحبه، صدور اطلاعیه و هشدار استفاده کردیم تا مردم و مسوولان را نسبت به این موضوع هوشیار نگه داریم.

معاون اداره کل هواشناسی استان گلستان از فعالیت بیش از 13 هزار و 360 نفر روز در این اداره کل خبر داد و گفت: از مدیر اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز به دلیل همراهی و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رحمانی‌نیا با بیان اینکه بعد از وقوع این اتفاقات با رایزنی صورت گرفته با دولت قول نصب یک رادار در شرق استان گلستان را گرفته‌ایم، اضافه کرد: علاوه بر این مرکز هواشناسی شهرستان گنبدکاووس را نیز به مرکز «B» هواشناسی استان تبدیل خواهیم کرد.

وی از توسعه ساختمان، و همچنین توسعه نرم افزاری در مرکز هواشناسی گنبدکاووس خبر داد و افزود: به صورت اختصاصی شرایطی را فراهم خواهیم کرد که مرکز گنبدکاووس نیز به صورت مستقل امکان پیش بینی و اطلاع‌رسانی را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر