۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۸۸
شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان
شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با انتشار اطلاعیه‌ای فرار از خدمت در ارتش را گناهی بزرگ اعلام کرد.

به گزارش پایداری ملی، شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با انتشار اطلاعیه‌ای فرار از خدمت در ارتش را گناهی بزرگ اعلام کرد.

در این اطلاعیه‌ آمده است: هر کس که میهن خود را دوست دارد باید به وطن، ملت و فرهنگ خود وفادار باشد، زیرا عشق به میهن، حفاظت از سرزمین مادری، ثبات و امنیت، احترام به فرهنگ و ارزش‌های ملی وظیفه هر یک مسلمانی است.

شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان در بخش دیگری عشق به میهن برای یک مسلمان را واجب و یکی از شاخص‌های ایمان عنوان کرده است.

در بخش دیگر این اطلاعیه‌ حدیثی از پیامبر (ص) آمده است که می‌گوید: فرشتگان 3 صدا را به آسمان می‌برند: صدای نویسنده‌ای که بر روی کاغذ می‌نویسد، صدای کار زنان در دستگاه بافندگی و صدای گام‌های محافظین میهن.

شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان در بخش دیگری این حدیث را آورده که می‌گوید: 2 گروه هستند که با آتش سوزانده نمی‌شوند؛ چشمی که از ترس خدا بگرید و چشمی که شب‌ها در عشق به میهن پلک نزند.

سرکشی از حمایت از میهن گناه کبیره بوده و هر کسی که به نفری که از خدمت در ارتش فرار می‌کند کمک کند نیز در این گناه شریک است.

شورای علما سرکشی از این مسئولیت را یک نوع نفاق و بی ایمانی دانسته و نوشته است که هر کسی از این وظیفه مهم سرباز زند در این دنیا و آخرت از خیر و سعادت محروم و ناکام خواهد شد.

در حال حاضر دعوت بهاری از نیروهای مسلح جمهوری تاجیکستان آغاز شده اما جوانان به دلایل مختلف آماده خدمت در ارتش نیستند.

شورای علما خدمت نظامی را مکتبی که به جوانان درس شجاعت و دلیری، مردانگی، صبر و تحمل می‌آموزد عنوان و عضویت داوطلبانه در ارتش و محافظت از صلح و ثبات برای هر یک شهروند این کشور را واجب خوانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر