۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۸۱۷
وزیر سابق دولت پاکستان مطرح کرد
عضو ارشد مجلس ملی و وزیر سابق دولت پاکستان گفت: یکی از اهداف اصلی آمریکا برای تقویت داعش در سوریه و عراق، درگیر کردن کشورهای مسلمان و کمک به صهیونیست‌ها برای تصاحب جولان بود.

به گزارش پایداری ملی، «ریاض احمد فتیانه» عضو ارشد مجلس ملی و وزیر سابق دولت پاکستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: اسرائیل هیچ حقی برای تصرف بلندی‌ها جولان ندارد.

وی افزود: بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه بلندی‌های جولان هنوز یک منطقه مورد مناقشه است نشان می‌دهد اسرائیل هنوز می‌تواند به این منطقه تجاوز کند.

فتیانه تأکید کرد: پاکستان به شدت سخنان رئیس جمهور آمریکا که بلندی‌های جولان را جزو خاک اسرائیل اعلام کرد، مخالف است.

عضو مجلس ملی پاکستان اظهار داشت: پاکستان، ایران و کشورهای حامی فلسطین هرگز تجاوز رژیم صیهونیستی به بلندی‌های جولان را نمی‌پذیرند.

وی افزود: اسرائیل غاصب حق ندارد با یکجانبه گرایی درباره بلندی‌های جولان ادعایی درباره این منطقه که جزو خاک سوریه است، داشته باشد.

فتیانه هشدار داد که آمریکا سعی دارد با دسیسه، اسرائیل را بر بلندی‌های جولان مسلط کند و اعتراضات جهانی در این زمینه را نادیده بگیرد.

وی افزود: سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و هیچ یک از مجامع بین المللی حاکمیت صهیونیست‌ها بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسند.

عضو مجلس ملی پاکستان گفت: برای پاکستان، فلسطین مانند کشمیر است و اسلام‌‌آباد به حمایت همه جانبه خود از مردم این سرزمین ادامه می‌دهد.

وی افزود: آمریکا بدون در نظر گرفتن قوانین بین المللی سعی دارد در زمینه تصرف جولان با تل‌آویو همکاری کند.

فتیانه اظهار داشت: پاکستان و ایران همیشه از فلسطین حمایت کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

عضو مجلس پاکستان بیان کرد: اگر آمریکا به قوانین بین المللی و کشورهای دیگر احترام نگذارد سایر ملت‌ها نیز ارزشی برای واشنگتن قائل نخواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف آمریکا برای تقویت داعش در سوریه و عراق کمک به صهیونیست‌ها برای تصاحب جولان بود.

وی افزود: تا زمانی که پاکستان و ایران همچنین برخی دیگر از کشورها حامی فلسطین هستند اسرائیل نمی‌تواند به تجاوزهای خود ادامه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر