۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۶۸۰
مدیران چند رسانه ایرانی در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای، با رئیس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران در پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
هیات مدیران رسانه های جمهوری اسلامی ایران متشکل از خبرگزاری‌های فارس، ایسنا، مهر، شبکه یک صدا و سیما و روزنامه جوان که در چارچوب مراودات رسانه ای به اوکراین و مولداوی سفر نموده اند با رئیس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران در محل پارلمان اوکراین گفت‌وگو و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار آقای «رودکوفسکی» که وزیر اسبق مواصلات اوکراین و رئیس بزرگترین هولدینگ انرژی بخش خصوصی بوده و نماینده پارلمان اوکراین می باشد با اشاره به چگونگی شناخت وی از ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته اظهار داشت : اینجانب پس از بازدید از جمهوری اسلامی ایران و منطقه صنعتی عسلویه و پایتخت ایران بدرستی دریافتم که جمهوری اسلامی ایران پیشرفتها و ظرفیتهای عظیمی را طی چند دهه اخیر بدست آورده است.

وی با اشاره به ضرورت تحرک بخشیدن به روابط در چارچوب منافع دو کشور اظهار داشت ما می بایست شناخت خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور خود در ترکیب هیات عالی رتبه سیاسی – اقتصادی اوکراین که جهت مراسم تحلیف دکتر روحانی در هفته گذشته به تهران عزیمت نمود اظهار داشت اوکراین در بالاترین سطح در مراسم تحلیف شرکت نمود که این امر نشانگر اراده جدی اوکراین در مرحله جدید از مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران می باشد و ابراز امیدواری نمود که اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه سپتامبر در تهران ظرفیتهای موجود بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و گامهای بلندی را جهت ارتقای مناسبات دو کشور بردارد.

این دیدار در جوی بسیار صمیمانه و سازنده برگزار شد و آقای رودکوفسکی با تشریح رخدادهای تاریخی که در ساختمان پارلمان در ارتباط با استقلال اوکراین رخ داده است به سوالات مدیران رسانه ها پاسخ داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر